طلا و ارز

افزایش قیمت خودرو بیشتر جنگ روانی است تا واقعیت

معاون رئیس جمهور اتحادیه غرفه داران و فروشندگان خودرو که گزارش های مربوط به افزایش قابل توجه قیمت خودرو را رد کردند ، بازار را به عنوان یک رکود اقتصادی و ثبات نسبی توصیف کردند و گفتند که تغییرات اخیر عمدتاً ناشی از فضای رسانه ای و جنگ روانی است تا واقعیت های معاملات.

در چند روز گذشته ، علی خسروانی گفت که گزارش هایی مبنی بر افزایش قیمت برخی از اتومبیل ها گزارش شده است ، اما اتاق بازار چیز دیگری را نشان می دهد. آنچه ما می بینیم بیشتر از یک اتاق رسانه و یک جنگ روانی است تا تغییرات واقعی و دائمی در معاملات. واقعیت این است که این ماشین عنوان کالاهای سرمایه گذاری را طی می کند و بازار فعلی برای کسانی که ماشین را کالاهای مصرفی می دانند مناسب است. درست است که قیمت ها افزایش یافته است ، اما بازار هنوز هم رکود دارد.

نادیده گرفتن شایعات

با کاهش اعتماد عمومی به اخبار و شایعات ، این سفیران اثرات اولیه را از دست داده اند و مصرف کنندگان نیز واکنش زیادی نشان نداده اند. فضای سیاسی این کشور نیز نسبتاً ساکت و پایدار است و وضعیت روانشناختی منفی بازار کاهش یافته است. به همین دلیل ، رفتار خریداران و فروشندگان به سمت عقلانیت حرکت کرده است.

ثبات قیمت در بازار خودرو

اگر تا پایان ماه سپتامبر یک رویداد سیاسی خاصی وجود نداشته باشد ، امیدوارم که این ثبات ادامه یابد. اگر تورم ساختاری اقتصادی غالب باشد ، حفظ وضع موجود و جلوگیری از نوسانات ناگهانی خود ، کاهش فشار قیمت است. فقدان شوک ناگهانی باعث کاهش تقاضای عاطفی و شکل گیری رفتار منطقی تر در معاملات خودرو می شود.
در شرایط فعلی ، افزایش قیمت خودروهای مونتاژ کاملاً غیر منطقی است. از آنجا که تفاوت قیمت بین کارخانه و بازار این محصولات به پایین ترین سطح کاهش یافته است و هر افزایش قیمت فقط منجر به کاهش تقاضا می شود.
قیمت اتومبیل های داخلی در بازار و در کارخانه به پایین ترین سطح خود رسیده است.
بررسی قیمت کارخانه برخی از محصولات در مقایسه با سود بانکی نشان می دهد که ثبت نام این خودروها به عنوان یک سرمایه گذاری اقتصادی اقتصادی نیست و فقط برای مصرف کنندگان واقعی مناسب است.

نیاز به حذف واسطه ها

از طرف دیگر ، کاهش این شکاف قیمت از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا می تواند واسطه هایی را که بدون نقشی در چرخه تولید به بازار عرضه شده اند و فقط برای دستیابی به سودهای عظیم از بین می برد.
این افراد اغلب گروه ها یا مجموعه های خاصی نیستند ، اما می توانند افراد عادی باشند که با ثبت نام خودروها از اختلاف قیمت بهره مند می شوند. روندی که در واقع نوعی پول کسب می کند و به اصلاحات اساسی نیاز دارد.
از این گذشته ، تصمیمات سیاسی برای کاهش حباب قیمت بین نرخ کارخانه و بازار آزاد باید حرکت کنند تا این خودرو به طور فزاینده ای توسط ماشین مصرف شود ، هیچ ابزاری برای سرمایه گذاری های خطرناک و واسطه ای نیست.

منبع: ایران زیتونگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا