طلا و ارز

افزایش قیمت دلار موقتی است/ دامنه نوسان نرخ ارز محدود است

حمید حسینی، عضو اتاق بازرگانی ایران:






عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران گفت: درآمدهای ارزی کشور افزایش یافته است تا بانک مرکزی قیمت دلار را کنترل کند.



به گزارش ایران تحلیل، حمید حسینی عضو هیأت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در واکنش به نوسانات اخیر بازار ارز گفت: علاوه بر دلایل سیاسی و امنیتی و همچنین درگیری های منطقه ای کنونی. و رویدادها، بلکه دلایل اقتصادی نیز در بحث نوسانات بازار ارز نقش دارند. به عنوان مثال، تعامل بازار خودرو و بحث واردات در این بخش ممکن است بازار ارز را تحت تاثیر قرار دهد و رکود یا رونق بازار خودرو نیز بر بازار ارز تاثیر داشته باشد، اما جدیدترین تاثیر آن ناشی از بحران ماه گذشته در منطقه

در ماه آینده هیچ گونه نوسانی در بازار ارز نخواهیم داشت

وی با اشاره به نحوه مدیریت بازار ارز در ماه های اخیر، افزود: بانک مرکزی تاثیر خوبی بر بازار ارز داشته است و معتقدم دولت و بانک مرکزی این ماه را به خوبی کنترل می کنند و می توانند مدیریت کنید.» در ماه های قبل، سپس قطعا ماه آینده (اسفند). در بازار ارز هیچ گونه نوسانی نخواهیم داشت.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک ایران و عراق نوسانات اخیر ارز و قیمت دلار را غیر منطقی ندانست و گفت: با تورم حدود ۳۹ درصدی ممکن است دلار با افزایش جزئی همراه شود. کالایی مانند سایر کشورها، در واقع ۱۰ درصد افزایش یافته است. قیمت دلار با توجه به نرخ تورم به هیچ وجه برای اقتصاد کشور مضر نیست.

وی افزود: مهمترین عامل تاثیرگذار بر نرخ ارز به توانایی دولت در تامین دلار بستگی دارد که با اقدامات خوب بانک مرکزی در سال گذشته خوشبختانه درآمد ارزی کشور افزایش یافت.بنابراین دست بانک مرکزی باز است، ارز برای ارائه است.

حسینی یادآور شد: در صورت افزایش درآمدهای ارزی کشور، بانک مرکزی می تواند نیازهای بازار را به موقع تامین کند. این امر موجب کنترل قیمت دلار نیز می شود، وی بیان کرد: امسال با توجه به سیاست تثبیت اقتصادی بازار ارز، بازارهای ملکی و سایر بازارهای مالی از ثبات نسبی برخوردار بوده و حتی بازار طلا و بورس نیز از ثبات نسبی برخوردار بوده است. نسبتاً پایدار بوده و نوسان قابل توجهی نداشته اند، بنابراین در این شرایط می توان افزایش قیمت قابل توجهی را انتظار داشت. تا پایان سال هیچ دلاری وجود ندارد.

دامنه نوسانات نرخ دلار محدود است

این فعال اقتصادی در خاتمه تاکید کرد: سفته بازی و واسطه گری از زمان روی کار آمدن رئیس کل بانک مرکزی و تغییرات و تحولات یک سال گذشته کاهش یافته است. چرا که رئیس کل بانک مرکزی بر مسائل پولی و مالی تسلط کامل دارد و با استفاده از فضای رسانه ای و اخبار مثبت بسیاری از احساسات منفی را کاهش داده است. بنابراین، دلالان دیگر نمی توانند از احساسات سوء استفاده کنند.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا