طلا و ارز

افزایش قیمت طلای جهانی با عقب‌نشینی دلار آمریکا







امروز سه شنبه قیمت جهانی طلا به دلیل کاهش ارزش دلار به ۲۰۳۲ دلار افزایش یافت.



به گزارش ایران تحلیل، هر اونس طلا پس از رسیدن به پایین ترین سطح خود در سه هفته گذشته با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۰۳۲ دلار و ۳۹ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۰۳۸ دلار و ۳۰ سنت در هر اونس رسید.

میشل بومن، رئیس فدرال رزرو، عقب نشینی کرد و گفت که اکنون معتقد است سیاست پولی ایالات متحده به اندازه کافی سختگیرانه است و نشان دهنده تمایل او برای حمایت از کاهش احتمالی نرخ بهره در صورت کاهش تورم است. نرخ بهره پایین تر، هزینه فرصت مالکیت فلزات گرانبها را کاهش می دهد.

جذابیت شمش طلا با کاهش شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا ۰.۱ درصد کاهش یافت و شمش طلا را برای سایر دارندگان ارز جذاب تر کرد. داده‌های مشاغل قوی‌تر از حد انتظار در اوایل این ماه، و همچنین صورتجلسه اخیر فدرال رزرو که نشان‌دهنده عدم اطمینان در مورد زمان کاهش نرخ است، احساسات کاهش قریب‌الوقوع نرخ‌ها را در ایالات متحده کاهش داد.

بر اساس داده‌های ابزار FedWatch CME، فعالان بازار انتظار دارند که فدرال رزرو در ماه مارس نرخ‌های بهره را کاهش دهد، در حالی که احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تا قبل از سال جدید حدود ۹۰ درصد است.

به گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر گزارش تورم قیمت مصرف کننده در ایالات متحده در روز پنجشنبه هستند تا شفافیت بیشتری در مورد میزان و عمق کاهش نرخ بهره فدرال رزرو منتشر شود. شاخص های سهام آسیایی امروز سه شنبه افزایش یافت.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا