طلا و ارز

افزایش قیمت طلای جهانی در آغاز سال نو







قیمت طلا روز سه شنبه (۲ ژانویه) به دلیل حمایت از چشم انداز فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ افزایش یافت، زیرا سرمایه گذاران مشتاقانه منتظر داده های اقتصادی این هفته برای شفافیت بیشتر در مورد چشم انداز نرخ های بهره آمریکا هستند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۰۶۸ دلار و ۲۹ سنت رسید. قیمت طلا در سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافت و اولین افزایش سالانه خود از سال ۲۰۲۰ را به ثبت رساند.

قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۰۷۷ دلار و ۴۰ سنت در هر اونس رسید.

بررسی کاهش نرخ بهره آمریکا در سال جاری

تمرکز این هفته بر روی صورتجلسه آخرین جلسه فدرال رزرو در روز پنجشنبه است که نشانه های بیشتری از کاهش نرخ بهره در سال جاری را شاهد خواهیم بود.

داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده و مشاغل ماه دسامبر نیز در این هفته بررسی می شود.

طبق ابزار CME FedWatch، در حال حاضر بازارها با احتمال ۸۶ درصدی کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه مارس قیمت گذاری می کنند.

شاخص دلار آمریکا پس از ثبت اولین کاهش سالانه خود از سال ۲۰۲۰ در اولین روز معاملاتی سال ثابت بود.

به گزارش رویترز، SpdiaArGold Trust، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد دارایی های آن با ۰.۱۶ درصد کاهش از ۸۸۰.۵۵ تن در روز جمعه به ۸۷۹.۱۱ تن رسید.

در سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۳.۸۸ دلار در هر اونس رسید، در حالی که پلاتین بدون تغییر به ۹۸۷.۶۱ دلار رسید. پالادیوم ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۱۰۸۸.۸۲ دلار رسید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا