طلا و ارز

افزایش قیمت طلا در پی درگیری در خاورمیانه


به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا روز جمعه در نتیجه کاهش ارزش دلار و گسترش درگیری ها در خاورمیانه افزایش یافت. افزایش تنش ها در منطقه باعث افزایش تقاضا برای طلا به عنوان پناهگاه امن شده است. از سوی دیگر، امیدواری معامله گران به کاهش سریع نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا باعث دومین افت هفتگی قیمت این فلز گرانبها شد.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا با ۰.۳۰ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۸ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۹۵ درصد افزایش به ۲۰۳۸ دلار و ۳۰ سنت رسید. شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان تر کرد.

آمریکا و انگلیس مواضع ارتش یمن را بمباران کردند. قیمت نفت را بالا برده و تقاضا برای طلا را به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن افزایش داده است. داده های اقتصادی ایالات متحده نشان داد که قیمت های مصرف کننده در این کشور در ماه دسامبر بیش از حد انتظار افزایش یافت، اما شاخص تورم سالانه بدون احتساب مواد غذایی و انرژی به ۳.۹ درصد کاهش یافت.

کاهش نرخ بهره از ماه مارس آغاز خواهد شد

از این رو برخی از مقامات فدرال رزرو آمریکا از جمله رئیس فدرال رزرو شیکاگو معتقدند که این تحول برای آغاز روند کاهش نرخ بهره کافی نیست و نمی توان ماه مارس را زمان مناسبی برای شروع این روند اعلام کرد.

انتظار می رود فدرال رزرو در نشست خود در ۳۰ و ۳۱ ژانویه نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد. ۷۱ درصد از بازارهای مالی انتظار دارند کاهش نرخ بهره در ماه مارس آغاز شود. معامله گران انتظار دارند که نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری ۱۵۰ واحد کاهش یابد.

سرمایه گذاران در حال حاضر منتظر اطلاعات قیمت تولیدکننده ایالات متحده هستند که امروز انتظار می رود. قیمت نقره امروز با ۱.۶۱ درصد افزایش به ۲۳.۷ سنت آمریکا رسید و پلاتین با ۰.۴۲ درصد افزایش با ۹۲۲.۹۹ سنت آمریکا معامله می شود.




منبع:

تسنیم






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا