اخبار اقتصاد ایران

افزایش قیمت مرغ به دلیل تقاضای مردم است!

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای مرغ، قیمت ها تا حدودی در بازار افزایش یافته است اما با برنامه ریزی هایی که برای تولید وجود دارد، وضعیت تولید بهبود می یابد و قیمت ها در بازار متعادل می شود.

به گزارش دیارمیرزا محمدابراهیم حسن نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی امروز در حاشیه مراسم روز جهانی تخم مرغ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه تقاضا در نیمه اول سال کم بوده است. قیمت ها تا حدودی کاهش یافت اما در نیمه دوم سال افزایش یافت. تقاضا در بازار، قیمت ها تا حدودی افزایش یافته است.

وی افزود: امسال قرار است تا پایان سال یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید شود که نیاز کشور را به طور کامل تامین می کند.

معاون امور تولیدات دامی ادامه داد: ۱۱۵ تا ۱۱۸ هزار تن تخم مرغ برای مصرف ماهانه در کشور برنامه ریزی شده است و تاکنون ۵۵ هزار تن تخم مرغ به کشورهای دیگر صادر شده است.

وی درباره وضعیت تولید مرغ گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای مرغ، قیمت ها تا حدودی در بازار افزایش یافته است، اما با برنامه ریزی هایی که برای تولید وجود دارد، وضعیت تولید بهبود می یابد و قیمت ها در بازار متعادل می شود. .

حسن نژاد گفت: تاکنون ۲۲ هزار تن مرغ صادر شده و برای ادامه صادرات برنامه ریزی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا