اخبار اقتصاد ایران

افزایش قیمت نان در تهران؟ :: افق میهن

قیمت نان مدتی است در تهران با افزایش و در برخی موارد بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است. به گفته رئیس اتاق اصناف تهران هنوز تصمیمی برای افزایش قیمت گرفته نشده است و افزایش قیمت در حوزه نان غیرقانونی است.

به گزارش افق میهن، مدتی است که افزایش بی رویه قیمت نان در سطح شهر توسط نانوایی ها وجود دارد و از آنجایی که نان منبع اصلی قوت مردم کشور است، تغییر قیمت آن می تواند تاثیر مستقیم داشته باشد. بر رفاه مردم

بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر عدد نان بربر ساده با وزن چانه ۶۰۰ گرم ۲۵۰۰ تومان، سنگک ساده با وزن چانه ۶۵۰ گرم ۳۰۰۰ تومان، تافتون سنتی با وزن چانه ۲۵۰ گرم ۱۲۰۰ تومان برقی) با وزن چانه ۲۲۰ گرم ۱۰۰۰ تومان دستگاه لواش و تافتون روتاری با وزن چانه ۱۶۰ گرم ۵۰۰ تومان.

البته این قیمت ها برای نانوایی های دولتی است که تعدادشان در سطح شهر هم کم است.

بررسی میدانی روند قیمت در نانوایی های سطح شهر نشان می دهد نان سنگی که تا چند روز گذشته در نانوایی های آزادپز با قیمت ۵ هزار تومان عرضه می شد، با افزایش قیمت به رقم ۱۰ هزار تومان رسیده است. ۵۰ درصد

همچنین قیمت نان بربری که طی چند روز گذشته ۳ هزار تومان فروخته می شد به ۵ هزار تومان رسیده است.

نان تافتون نیز از رشد قیمت ها عقب نمانده و با ۵۰ درصد افزایش از هزار تومان به ۲ هزار تومان رسیده است.

بررسی قیمت در نانوایی هایی که نان می فروشند نیز نشان می دهد که نان سنگی ساده ۸ هزار تومان قیمت دارد و بسته به نوع تزیین روی نان که کنجد، سیاه دانه، زیره یا سبزی است قیمت آن تا ۱۵ هزار تومان افزایش می یابد. . پیدا کردن

همچنین نان بربر در این نانوایی اینترنتی به صورت ساده ۸ هزار تومان قیمت دارد و بسته به کنجد، سبوس یا سبزیجاتی که برای تزیین آن استفاده شده است تا ۱۵ هزار تومان به فروش می رسد.

هر تکه نان تافتون در ۲ نوع ساده و سبوس دار و از ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان موجود است.

البته به طور متوسط ​​۲۲۵۰۰ تومان برای ارسال، ۲۰۰۰ تومان برای بسته بندی و ۱۰۰۰۰ تومان خدمات به هر خرید اضافه می شود که خرید یک نان سنگی ساده از نانوایی های اینترنتی برای یک خانوار ۴۲۵۰۰ تومان هزینه دارد.
هنوز در مورد قیمت نان به جمع بندی نرسیده ایم

به هر حال تغییر قیمت نان و یکنواخت نبودن قیمت ها در نانوایی های سطح شهر باعث سردرگمی و گلایه مردم شده است. در همین رابطه حمیدرضا روستاگر رئیس اتاق اصناف تهران در گفت و گو با میزان گفت: در پی موضوع مهم تصمیم گیری در مورد قیمت نان هفته گذشته جلسه ای با حضور اتحادیه های مختلف از جمله تشکیل شد. اتحادیه نان سنگ، اتحادیه نان فانتزی، اتحادیه نان لواش و اتحادیه بربری و بررسی ها انجام شد. در این جلسه اتحادیه ها وزن و قیمت نان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وی با اشاره به محتویات جلسه اخیر گفت: مقرر شد جلسه مشترکی با استانداری به عنوان تنظیم کننده شورای آرد و نان با همراهی کارگروه آرد و نان اتاق اصناف برگزار شود و در این جلسه در مورد قیمت نان تصمیم گیری می شود.

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه با توجه به تغییر دولت احتمال تغییر در وظایف حوزه های مربوط به آرد و نان وجود دارد، گفت: به منظور تصمیم گیری در مورد ثبات قیمت نان جلسه ای برگزار شد. مربوط به تعیین قیمت ممکن است با تاخیر تا زمان تغییر مسئولیت ها نگه داشته شود. در این زمینه تصمیم جدیدی نگیرید.

رستگار در ادامه تاکید کرد: به محض تصمیم گیری جدید در خصوص قیمت نان، اطلاع رسانی عمومی انجام خواهد شد.

وی در خصوص افزایش قیمت نان در برخی واحدهای صنفی گفت: با توجه به اینکه مصوبه ای در این زمینه صادر نشده و تصمیمی برای افزایش قیمت گرفته نشده است، افزایش قیمت در حوزه نان غیرقانونی است و تایید نمی شود.

رئیس اتاق اصناف تهران درباره نحوه شکایت مردم از نانوایی هایی که باعث افزایش قیمت نان می شوند، گفت: مردم در صورت مشاهده گرانی می توانند تخلفات را از طریق شماره ۱۲۴ یا بازرسی اتاق اصناف به صورت حضوری در سامانه اعلام کنند. کتبی یا تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا