اخبار بورس

افزایش قیمت نفت برای پنجمین روز متوالی به دلیل تنش‌های خاورمیانه و داده‌های اقتصادی آمریکا

گزارش کردن اخبار بورس به گزارش سرمایه گذاری؛ قیمت نفت در روز دوشنبه برای پنجمین روز متوالی افزایش یافت و در هفته گذشته بیش از ۳ درصد افزایش یافت. این افزایش در حالی رخ داد که ترس از کاهش رشد اقتصادی در ایالات متحده کاهش یافت و تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه از قیمت ها حمایت کرد.

در ساعت ۸:۱۲ صبح به وقت گرینویچ، معاملات آتی نفت برنت با ۷۳ سنت یا ۰.۹ درصد افزایش به ۸۰.۳۹ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۸۸ سنت افزایش یافت. افزایش (۱.۲ درصد) به ۷۷.۷۲ دلار رسید.

به گفته تونی سیکامور، تحلیلگر IG Markets، قیمت ها در هفته گذشته توسط داده های بهتر از حد انتظار ایالات متحده حمایت شد که ترس از رکود اقتصادی ایالات متحده را کاهش داد.

وی افزود: همچنین نگرانی زیادی در مورد اینکه چه زمانی ممکن است ایران به ترور رهبران کلیدی حماس و حزب الله توسط اسرائیل پاسخ دهد، وجود دارد.

ایران و حزب الله متعهد شده اند که به قتل اسماعیل هنیه، رهبر حماس و فواد شکر، فرمانده نظامی حزب الله پاسخ دهند.

وارن پترسون، رئیس بخش تحقیقات کالا در ING گفت: بازار همچنان منتظر پاسخ ایران است.

علاوه بر این، به گفته سرویس‌های اورژانس غزه، حمله اسرائیل به غزه روز شنبه با حمله هوایی به محوطه مدرسه که دست‌کم ۹۰ کشته برجای گذاشت، تشدید شد. با این حال، اسرائیل گفت که تعداد کشته ها اغراق آمیز است. حماس روز یکشنبه نیز نسبت به مشارکت خود در مذاکرات جدید آتش بس ابراز تردید کرد.

هفته گذشته، برنت ۳.۷ درصد و وست تگزاس اینترمدیت ۴.۵ درصد افزایش یافت که به دلیل داده های اقتصادی و امیدهای رو به رشد برای کاهش نرخ بهره در ایالات متحده تقویت شد.

سه رئیس بانک مرکزی ایالات متحده هفته گذشته گفتند که به نظر می رسد تورم به اندازه کافی کاهش یافته است تا فدرال رزرو بتواند تا اوایل ماه آینده نرخ بهره را کاهش دهد.

در ماه جولای، قیمت های مصرف کننده در چین سریعتر از حد انتظار افزایش یافت و مطالبات هفتگی بیکاری در ایالات متحده نیز بیش از حد انتظار کاهش یافت.

روز دوشنبه، روسیه پس از افزایش فعالیت نظامی اوکراین در نزدیکی مرز و تنها چند روز پس از بزرگترین تهاجم اوکراین به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۲۲، غیرنظامیان را از بخش‌هایی از منطقه دوم هم مرز با اوکراین تخلیه کرد.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا