اخبار بورس

افزایش قیمت نفت به دنبال کاهش عرضه روسیه و تنش‌های دریای سرخ

آخرین تحولات بازار جهانی نفت؛

روسیه روز یکشنبه اعلام کرد کاهش صادرات نفت را ۵۰ هزار بشکه در روز یا بیشتر در دسامبر زودتر از زمان وعده داده شده افزایش خواهد داد که منجر به افزایش ۱ درصدی تجارت نفت خواهد شد.

چیزی را گزارش کنید ایران تحلیلبه نقل از Investing; امروز دوشنبه تجارت نفت به دلیل کاهش صادرات نفت روسیه و همچنین درگیری ها و حملات در دریای سرخ یک درصد افزایش یافت.

نفت خام برنت با ۳۲ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش به ۷۶.۸۷ دلار در هر بشکه در ساعت ۰۴۱۳ GMT رسید، در حالی که وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۳۴ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش به ۷۱.۷۷ دلار در هر بشکه معامله شد.
تونی سیکامور، تحلیلگر IG؛ بدی آب و هوا در روسیه و حملات حوثی ها به کشتی های نزدیک یمن از دلایل اصلی افزایش قیمت است.

روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که کاهش صادرات نفت خود را به میزان ۵۰ هزار بشکه در روز یا بیشتر در ماه دسامبر، زودتر از آنچه وعده داده بود، تشدید خواهد کرد، زیرا بزرگترین صادرکنندگان جهان به دنبال حمایت از قیمت جهانی نفت هستند. این امر پس از آن صورت گرفت که مسکو حدود دو سوم محموله های صادراتی مهم خود از بنادر را در روز جمعه به دلیل طوفان و تعمیرات برنامه ریزی شده متوقف کرد.

با توجه به تاثیر جنگ در این منطقه، شرکت های کشتیرانی (از جمله بزرگترین شرکت های کشتیرانی کانتینری جهان MSC و AP Moller – Maersk) آخر هفته گذشته اعلام کردند که با افزایش حملات شبه نظامیان حوثی در یمن به کشتی های تجاری در دریای سرخ، از کانالی که سوئز از آن اجتناب خواهد کرد.

(باب المندب) یکی از مهم ترین مسیرهای جهانی حمل و نقل کالا به ویژه نفت خام و سوخت از خلیج فارس در غرب به دریای مدیترانه از طریق کانال سوئز یا خط لوله SUMED در مجاورت آن و همچنین کالاهایی که به شرق منتقل می شوند. به آسیا آنها این کار را می کنند، از جمله نفت روسیه.
هر دو برنت و دبلیو تی آی به طولانی‌ترین کاهش هفتگی خود در نیم دهه اخیر پایان دادند، پس از آن که نشست هفته گذشته فدرال رزرو امیدها را برای پایان دادن به افزایش و کاهش نرخ بهره افزایش داد.

تونی سیکامور از IG افزود: من فکر می کنم جلسه هفته گذشته فدرال رزرو بسیار مهم بود زیرا خطر فرود سخت در اقتصاد ایالات متحده و تقاضای آینده برای نفت خام را کاهش می دهد.
وی در ادامه به قیمت‌های WTI اشاره کرد و گفت: رویکرد فنی نفت خام نیز از بهبود منطقه ۷۸.۷۶ دلار حمایت می‌کند.

تینا تینگ، تحلیلگر CMC Markets، در یادداشتی گفت که ضعف دلار نقش مهمی ایفا کرده است، زیرا داده‌های موجودی انبار قوی‌تر از حد انتظار ایالات متحده، پشتوانه آن است که حمایت به عنوان دلار ضعیف باعث جذابیت بیشتر نفت خام با قیمت دلار برای خریداران می‌شود. خارجی آن را ارزان تر می کند.
به گفته تحلیلگران، ذخایر نفت خام در کوشینگ، اوکلاهاما، بزرگترین مرکز ذخیره سازی ایالات متحده، ماه گذشته پس از کاهش تقریباً عملیاتی به دلیل بهبود قیمت ها در این هاب که بشکه ها را از حوضه پرمین تگزاس خارج کرد و جریان بالای نفت خام کانادا افزایش یافت. پیدا شد.
ورود اخیر نفت خام از هر دو منطقه، ذخایر نفت خام را برای هشت هفته متوالی به ۳۰.۸ میلیون بشکه افزایش داده است.

پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا