اقتصاد جهان

افزایش قیمت نفت عربستان برای بازار آسیا

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، عربستان سعودی پس از تمدید توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید تا پایان نیمه اول سال جاری میلادی، قیمت رسمی فروش نفت خود به خریداران آسیایی را افزایش داد.
قیمت نفت سبک عرب ۲۰ سنت در هر بشکه افزایش یافت، به این معنی که عرضه ماه آوریل ۱ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه بیشتر از شاخص عمان/دبی فروخته می شود. این عدد در این ماه معادل ۱ دلار و ۵۰ سنت است.
در همین حال، آرامکوی عربستان سعودی قیمت رسمی فروش نفت خود به خریداران اروپایی را بین ۶۰ تا ۷۰ سنت در هر بشکه کاهش داد و قیمت فروش نفت به آمریکا را تغییر نداد.

این افزایش قیمت در شرایطی اتفاق افتاد که بسیاری از فعالان صنعت نفت انتظار داشتند که عربستان سعودی در ماه آوریل قیمت نفت را برای بازار آسیا تغییر ندهد.
ائتلاف اوپک پلاس هفته گذشته با ادامه توافق کاهش تولید خود در سه ماهه دوم سال جاری موافقت کرد. انتظار می رود رشد ضعیف تقاضا و افزایش عرضه از سوی تولیدکنندگان غیراوپک، نیازهای جدید بازار را در سال جاری برآورده کند.
اما اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده انتظار دارد رشد تولید این کشور کندتر از حد انتظار باشد. ایالات متحده معمولاً عرضه نفت غیراوپک را نشان می دهد که می تواند تقاضای اضافی را برآورده کند.
اکثر تحلیلگران انتظار ندارند قیمت نفت در سال جاری تغییرات زیادی داشته باشد و رشد اقتصادی جهانی کند شود و تقاضا برای نفت و گاز کاهش یابد و از افزایش قابل توجه قیمت نفت جلوگیری کند.
انتهای پیام/۵۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا