اقتصاد جهان

افزایش قیمت گاز طبیعی در اروپا

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، با تشدید نگرانی های عرضه و پیش بینی کاهش تولید برق بادی، شاخص قیمت گاز طبیعی اروپا با اشاره به قیمت نفت افزایش یافته است.
شاخص قیمت گاز طبیعی در اروپا روز چهارشنبه به بالاترین حد خود از ژانویه رسید. این امر پس از آن صورت گرفت که اتریش هشدار داد گازپروم روسیه عرضه گاز طبیعی خود به این کشور را متوقف خواهد کرد زیرا حکم دادگاه خارجی می تواند بر پرداخت به گازپروم تأثیر بگذارد.

اتریش گفت ۹۳ درصد از واردات گاز خود در ماه مارس از روسیه بوده است، اما اگر این واردات متوقف شود، می‌تواند این مقدار گاز را از بازار داخلی تامین کند.
برنامه نگهداری و تعمیر برخی از نیروگاه های گاز نروژ در پایان ماه جاری یکی از دلایل افزایش قیمت گاز در اروپا بود.
علاوه بر این، پیش بینی های هواشناسی از روز جمعه کاهش شدید سرعت باد در شمال غربی اروپا را پیش بینی می کند. به عنوان مثال، سرعت باد در آلمان طی دو هفته آینده کمتر از میانگین فصلی خواهد بود.
تحلیلگران ماه گذشته تخمین زدند که با آغاز ذخیره سازی گاز در فصل زمستان در اروپا، قیمت گاز در شش ماه آینده به اوج خود خواهد رسید.
مدیران مالی بیم آن دارند که تعطیلی برنامه‌ریزی نشده تولید گاز نروژ در تابستان امسال، افزایش تقاضا برای گاز طبیعی در آسیا و پایان قرارداد انتقال گاز روسیه از طریق خط لوله از اوکراین در پایان سال جاری می‌تواند باعث کاهش عرضه گاز اروپا و افزایش قیمت‌ها شود. .
انتهای پیام/۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا