اقتصاد جهان

افزایش نرخ باربری هوایی در دنیا در بحبوحه بحران دریای سرخ

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، به دلیل نزدیک شدن به سال نوی چینی در آسیا و تداوم بحران دریای سرخ، قیمت محموله های هوایی برای اولین بار در هفت هفته گذشته افزایش یافت.

شاخص حمل و نقل هوایی بالتیک، که نرخ باربری هفتگی را در چندین مسیر نشان می دهد، در هفته منتهی به دوشنبه ۶.۴ افزایش یافت.

حملات یمن به کشتی هایی که برای حمایت از مردم غزه در دریای سرخ به سمت فلسطین اشغالی حرکت می کردند، کشتی ها را مجبور کرد مسیر طولانی تری را طی کنند و تحویل محموله خود را به تاخیر انداخت.

البته نرخ باروری هوا معمولاً در روزهای قبل از سال نو چینی افزایش می یابد.

بسیاری از کارخانه ها در چین از ۱۰ فوریه به مدت هشت روز تعطیل خواهند بود و شرکت ها سعی می کنند موجودی کالا را قبل از تعطیلات به مشتریان تحویل دهند.

نرخ حمل و نقل هوایی از شانگهای در هفته گذشته ۸.۸ درصد افزایش یافت. نرخ حمل و نقل هوایی از هنگ کنگ ۵.۹ درصد و از جنوب شرق آسیا ۱۰ درصد افزایش یافته است.

دریای سرخ که به کانال سوئز منتهی می شود، در مسیر تجاری شرق به غرب از قطب های تولیدی در آسیا به اروپا و سپس به سواحل شرقی آمریکا قرار دارد.

بسیاری از شرکت های حمل و نقل در هفته های اخیر از حمل و نقل هوایی استفاده می کنند و برخی از مشتریان برای جلوگیری از تاخیر، کالاهای خود را از طریق حمل و نقل هوایی ارسال می کنند.

نرخ حمل و نقل هوایی از ابتدای سال ۲۰۲۲ و پایان بحران کرونا کاهش یافته است. شاخص حمل و نقل هوایی در سال گذشته ۲۴ درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، حمل و نقل هوایی که به طور قابل توجهی گران تر از حمل و نقل دریایی است، کمتر از ۱ درصد از حجم تجارت جهانی را تشکیل می دهد.

انتهای پیام/۷۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا