اقتصاد جهان

افزایش نرخ بیکاری در منطقه یورو

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، بر اساس آمار منتشر شده از سوی یورواستات، نرخ بیکاری در منطقه یورو در ماه ژوئن به ۶.۵ درصد تعدیل فصلی افزایش یافت.

این رقم نشان دهنده افزایش نسبت به ۶.۴ درصد در ماه مه است و به این معنی است که حدود ۱۱.۱۲۲ میلیون نفر در منطقه یورو بیکار هستند.

آنجل تالاورا، رئیس بخش اقتصاد اروپا در آکسفورد اکونومیکس، گفت: «اگرچه نرخ بیکاری نزدیک به پایین ترین حد خود است، اما این اولین افزایش نرخ بیکاری از سال ۲۰۲۳ و تنها دومین افزایش از زمان شروع همه گیری کووید است.» که بازار کار پس از یک دوره طولانی رشد قوی شروع به کوچک شدن می کند.

وی ادامه داد: تا زمانی که اقتصاد به میزان قابل توجهی کاهش پیدا نکند، همچنان انتظار افزایش قابل توجهی در بیکاری نداریم، اما به همان اندازه بعید به نظر می رسد که نرخ بیکاری منطقه یورو بسیار بیشتر از سطح فعلی کاهش یابد.

بر اساس این گزارش، با کاهش محدودیت‌های دوران همه‌گیری در سراسر منطقه یورو در سال ۲۰۲۱، شرکت‌ها شروع به استخدام مجدد کارگران کردند و نرخ بیکاری را کاهش دادند.

افزایش تقاضا و کمبود موجودی به دنبال ویروس کرونا به طور قابل توجهی این روند استخدام را تسریع کرده است که اکنون شروع به کند شدن کرده است.

جک آلن رینولدز، معاون اقتصاددان ارشد منطقه یورو در کپیتال اکونومیکس، گفت که بعید است که بیکاری شاهد “افزایش پایدار یا قابل توجه” باشد.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی کسب و کار و مصرف‌کنندگان که روز دوشنبه توسط کمیسیون اروپا منتشر شد، شاخص اعتماد کسب‌وکار در ماه جولای به طور کلی ثابت ماند.

در منطقه یورو، شاخص کل تنها ۰.۱ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا