اقتصاد جهان

افزایش هزینه نفت کش ها به علت بحران دریای سرخ

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ هفته جاری در گزارشی هشدار داد که به دلیل ادامه اختلال در تردد کشتی ها و کشتی ها در کانال سوئز و دریای سرخ پس از حملات به یمن، هزینه تمام شده حمل و نقل سوخت در دریا افزایش می یابد سفر در برخی موارد بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار در روز خواهد بود.

بر اساس داده های بورس بالتیک لندن، قیمت حمل و نقل نفت و فرآورده های پالایش شده از خاورمیانه به ژاپن تنها در روز پنجشنبه ۳ درصد افزایش یافت و به ۱۰۱ هزار دلار در روز رسید که بالاترین هزینه برای آن مسیر خاص از سال ۲۰۲۰ است.

همین روند را می توان در بین کشتی های حامل سوخت از خاورمیانه به اروپا مشاهده کرد. هزینه یک نفتکش در این مسیر بسته به اندازه کشتی بین ۹۷ تا ۱۱۷ هزار دلار در روز افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، نیروهای یمنی در اقدامی همبستگی با فلسطین، بارها به کشتی هایی در دریای سرخ که منافع تجاری برای اسرائیل دارند، حمله کرده اند.

اگرچه ایالات متحده و متحدانش ناوگانی از نیروهای دریایی خود را برای محافظت از کشتی های خود به این منطقه فرستاده اند، بسیاری از شرکت های کشتیرانی حرکت در آبراه را متوقف کرده اند و در عوض سفر طولانی تر و گران تر را در اطراف دماغه امید خوب آفریقا انجام می دهند. آیا تو.

بر اساس گزارش اخیر وال استریت ژورنال که بر اساس داده های شرکت مشاوره کشتیرانی Drewry مستقر در لندن، میانگین هزینه جهانی حمل و نقل یک کانتینر ۴۰ فوتی در هفته منتهی به ۱۸ ژانویه ۲۳ درصد افزایش یافت و به ۳۷۷۷ دلار رسید. ماه قبل

بسیاری از تحلیلگران اکنون هشدار می دهند که بحران کشتیرانی دریای سرخ می تواند منجر به افزایش تورم جهانی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا