اقتصاد جهان

افزایش هزینه های انرژی برای خانواده های آلمانی در سال 2024

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، روزنامه «برلینر مورگن پست» با استناد به نتایج یک مطالعه گزارش داد که مصرف‌کنندگان آلمانی در سال ۲۰۲۴ نسبت به قبل از بحران انرژی به‌طور قابل توجهی برای گرمایش و برق هزینه خواهند کرد.

بر اساس مطالعه Verivox منتشر شده در روزنامه، میانگین خانوارها در حال حاضر سالانه ۱۵۳۴ یورو (۱۶۶۲ دلار) بیشتر از فوریه ۲۰۲۱ برای برق، سوخت و گرمایش هزینه می کنند.

این روزنامه آلمانی همچنین اعلام کرد که هزینه های انرژی سالانه فعلی برای خانوارها در این کشور ۵۳۰۶ یورو است در حالی که در فوریه ۲۰۲۱ این هزینه ها ۳۷۷۲ یورو بوده است که نسبت به سه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته است.

Vrioux در تحلیل خود هزینه یک خانواده متوسط ​​سه نفره را با استفاده از میانگین ۲۰۰۰۰ کیلووات ساعت انرژی برای گرمایش و ۴۰۰۰ کیلووات ساعت برق و رانندگی ۱۳۳۰۰ کیلومتر در سال محاسبه کرد.

تورستن استورک، کارشناس انرژی در Veriox در این گزارش گفت: «سه سال پس از شروع بحران انرژی، انرژی همچنان به طور قابل توجهی گران‌تر از قبل است.»

وی افزود: «اگرچه هزینه ها از زمان اوج خود در اکتبر ۲۰۲۲ تا یک سوم کاهش یافته است، اما خانوارها همچنان به شدت تحت فشار هزینه های بالای انرژی هستند.

بر اساس این گزارش، آلمان بیش از دو دهه است که از انرژی ارزان روسیه بهره می برد و تا قبل از اعمال تحریم های روسیه، ۴۰ درصد گاز وارداتی خود را از این کشور اخیراً تحریم دریافت می کرد.

آلمان یکی از کشورهایی است که بیشترین آسیب را از کاهش عرضه انرژی روسیه متحمل شده است.

پس از اعمال تحریم های اتحادیه اروپا بر مسکو در واکنش به جنگ اوکراین و پس از انفجار خط لوله نورد استریم، صادرات انرژی روسیه به اتحادیه به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

پس از اینکه سال گذشته دولت فدرال تصمیم به حذف تدریجی انرژی هسته ای گرفت، مجبور شد واردات برق خود را افزایش دهد و به انرژی های تجدیدپذیر روی آورد.

در همین حال، کارشناسان هشدار می دهند که سلطنت آلمان به عنوان یک ابرقدرت صنعتی در حال پایان است زیرا از دست دادن گاز طبیعی ارزان روسیه ضربه مهلکی به تولیدکنندگانی وارد می کند که اکنون در تلاش برای حفظ رقابت هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا