بانک و بیمه

افزایش کیفیت خدمات و توجه به مشتریان خرد؛ در دستور کار بانک کارآفرین

به گزارش افق میهن، علی اصغر تقوی معاون فناوری اطلاعات بانک کار آفرین در نشست خبری معرفی طرح مهاجرت به سامانه بانکداری متمرکز داتین گفت: طرح مهاجرت بانک کارآفرین. بهمن از سال ۱۴۰۱ شروع شد و عملاً از خرداد مرحله اجرا در ماه جاری با امضای قرارداد آغاز شد. این پروژه به صورت انتقال یکباره منابع، هزینه ها و داده های ارزی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ ادامه خواهد داشت. دی ماه ها و در کمتر از یک سال انجام شد.

وی افزود: بانک کاربهان یکی از بهترین بانک ها از منظر استانداردهای بانکی است که تاکنون بر مشتریان شرکتی متمرکز بوده است. پایگاه مشتری برای گسترش به مشتریان خصوصی. لذا برای رسیدن به این هدف، نوسازی سیستم های بانکی خود را در جهت یکپارچه سازی هر چه بیشتر سیستم ها و خدمات و افزایش سطح کیفی و قابلیت اطمینان سیستم ها در نظر گرفت.

تقوی در ادامه گفت: بانک کارآفرینان در نهایت در روزهای ۲۱ و ۲۲ راه اندازی می شود. دی در سال ۱۴۰۲ به راه حل جامع بانکداری Datin مهاجرت کرد. اراده و انسجام بانک کارآفرین عامل مهمی برای تکمیل این مهاجرت در کمتر از یک سال بود.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه از ابتدای سال جاری به صورت فشرده آغاز شد و پس از گذراندن مراحل تجزیه و تحلیل شکاف، بومی سازی، آماده سازی زیرساخت و همچنین استقرار سیستم و آموزش کاربران، در نهایت با انتقال داده ها و بهره برداری کامل از ۳۱ دی ماه، انجام شد. ماه به پایان رسید، وی تصریح کرد: به منظور کاهش ریسک های احتمالی، بانک از عصر ۳۰ اسفند به مشتریان خود توصیه می کند. دی ماه به پایان رسید و فرآیند استخراج داده ها و مهاجرت به سیستم های جدید آغاز شد. همزمان، عملیات نصب نهایی و اتصال سامانه‌های جدید به سامانه‌های شتاب، سطنا، پایا، چکاوک، صیاد، نهاب و سایر سامانه‌های بانک مرکزی تا شامگاه جمعه ۲۲ دی ماه جاری و با بازگرداندن دسترسی به بانک‌ها در حال انجام است. خدمات در آن زمان این بار مشتریان بانک کارآفرین توانستند خدمات بانکی را بر روی پلتفرم سیستم های داتین دریافت کنند.

وی افزود: از منظر مشتری، این فرآیند برای ارائه بهترین خدمات برای ما بسیار مهم بود. تمام تلاش شده تا شماره واریزی مشتری ثابت بماند، حتی رمز اول مشتری ثابت مانده و مشتریان با مشکلی مواجه نشوند. بعد دیگر از دیدگاه مشتری، پلتفرم دیجیتال ما بود؛ قبلاً پشتیبانی مشتری از سایر برنامه ها ارائه می شد. در حال حاضر تمامی خدمات بر روی پلتفرم بانک عالی به عنوان تنها بستر بانکداری دیجیتال بانک کارآفرین ارائه می شود. ما توانستیم سیستم های موازی را حذف کنیم که به طور قابل توجهی عملکرد را بهبود بخشید.

مدیرعامل بانک کارآفرین در خاتمه گفت: با توجه به عملکرد بانک کارآفرین پروژه جدید مرکز داده بانک را راه اندازی کرده ایم که امیدواریم با همکاری و حمایت بانک مرکزی این پروژه را تکمیل کنیم. فروردین ۱۴۰۳ آن را آشکار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا