اخبار اقتصاد ایران

افزایش ۱۷ درصدی قیمت مسکن/ بازار همچنان رکودی‌ست :: افق میهن

نایب رئیس اتحادیه املاک گفت: قیمت مسکن در بازه زمانی یکساله ۱۷ درصد افزایش یافته است. وضعیت فعلی این بازار زنگ خطر جدی برای مستاجران است زیرا قدرت خرید آنها کاهش یافته است.

به گزارش افق میهن، داوود بیگی نژاد، نایب رئیس اتحادیه املاک با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار مسکن برخلاف عرف چند دهه اخیر در حال حرکت است، گفت: با توجه به اینکه در فصل جابجایی مستاجران هستیم، رشد بازار مسکن در سال های اخیر تعداد معاملات در بازار مسکن باید قابل توجه باشد در حالی که این بازار با رکود شدید همراه با تورم دست و پنجه نرم می کند.

وی افزود: بر اساس آمار بازار مسکن که بانک مرکزی در روزهای اخیر منتشر کرد، منطقه ۵، سپس مناطق ۱۰، ۲ ​​و ۴ بیشترین تعداد معاملات مسکن را به خود اختصاص دادند، اما نکته مهم در اینجا این است که بیشترین تعداد قراردادها مربوط به معاملات مسکن است. به آپارتمان های بالای ۲۰ سال گذشته، آمار و روند معاملات مسکن حکایت از کاهش توان مالی و توانایی افراد جامعه برای خرید و اجاره واحدهای نوساز دارد.

نایب رئیس اتحادیه املاک تصریح کرد: وضعیت بازار مسکن زنگ خطر است و قیمت مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است. تا زمانی که عرضه و تقاضا وجود داشته باشد، رونق در بازار مسکن وجود دارد، اما اکنون با توجه به شرایط فعلی بازار مسکن، تقاضا وجود ندارد و سایر مستاجران نیز به دلیل نداشتن شرایط موجود به دنبال خرید مسکن نیستند. قدرت مالی برای خرید

وی با اشاره به بی توجهی فعالان بازار مسکن به قانون تکلیفی دولت، افزود: با توجه به افزایش بیش از نرخ تعیین شده، اجاره بها و قیمت مسکن مشخص است که قیمت گذاری در بازار مسکن بدون توجه به مصوبات اخیر صورت می گیرد. اما برخی خلاف واقعیت است. آنها فکر می کنند که قیمت مسکن توسط مشاوران املاک افزایش می یابد. در حالی که اینطور نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا