بانک و بیمه

افزایش ۲۰ درصدی پرداخت تسهیلات

به گزارش افق میهن، در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۳ تسهیلات پرداختی بانک ها بالغ بر ۱۶ میلیون و ۹۵۷ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ میلیون و ۸۹۲ هزار میلیارد ریال (معادل ۶/۲۰ درصد) افزایش داشته است. (گزینه های پرداخت چهار ماهه اول سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۳۵۷۰۰۰۰ میلیارد ریال بوده که با احتساب تعدیلات شبکه بانکی به ۱۴۶۵۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است).

از مجموع گزینه های پرداختی، ۱۳ میلیون و ۲۸۵ میلیارد ریال معادل ۷۸.۳ درصد به کارآفرینان (حقوقی و غیرحقوقی) و ۳ میلیون و ۶۷۲ میلیارد ریال معادل ۲۱.۷ درصد به مصرف کنندگان نهایی (خانوار) ​​اختصاص دارد. است

جدول فوق هدف از دریافت تسهیلات پرداختی در بخش های اقتصاد در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۳ را نشان می دهد. سهم تسهیلات پرداختی به صورت سرمایه در گردش در تمامی بخش های اقتصاد در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۳ ۱۰ است میلیون و ۳۵ میلیارد ریال که ۷۵.۵ درصد از کل تسهیلات پرداختی به صاحبان مشاغل را شامل می شود.

همچنین سهم تسهیلات پرداختی در قالب خرید کالای شخصی توسط مصرف کننده نهایی (خانوار) ​​یک میلیون و ۴۲۹ میلیارد ریال است که ۳۸.۹ درصد از کل تسهیلات پرداختی به مصرف کننده نهایی (خانوار) ​​است.

سهم تسهیلات پرداختی بابت تامین سرمایه در گردش بخش‌های صنعت و معدن در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۳ بالغ بر چهار میلیون و ۴۷۲ میلیارد ریال بوده که معادل ۴۴.۶ درصد از آن تخصیص یافته به سرمایه در گردش است. (مبلغ ۱۰ میلیون و ۳۵ میلیارد ریال).

همچنین از پنج میلیون و ۲۰۲ میلیارد ریال اعتبار پرداختی برای دارایی‌های بخش صنعت و معدن، ۸۶ درصد (مبلغ چهار میلیون و ۴۷۲ میلیارد ریال) برای تامین سرمایه در گردش پرداخت شده که نشان از توجه و اولویت‌بندی تامین منابع این بخش توسط بانک ها در سال ۱۴۰۳.

تسهیلات خرد (کمتر از ۳۰۰۰ میلیون ریال)

از کل تسهیلات پرداخت شده در مدت مذکور، ۴ میلیون و ۱۵ میلیارد ریال معادل ۲۳.۷ درصد در قالب تسهیلات خرد اعطا شد. همچنین مبلغ ۲۲۶.۷ میلیارد ریال در قالب کارت اعتباری جابه جا شد که با احتساب این مبلغ، کل تسهیلات پرداخت خرد (کمتر از سه میلیارد ریال) به چهار میلیون و ۲۴۱ میلیارد ریال معادل ۲۴.۷ درصد می رسد. کلیه تجهیزات از جمله پرداخت

شایان ذکر است با توجه به اینکه گزینه های پرداخت به صورت کارت اعتباری در بخش خانوار نیز پرداخت شده است، سهم بخش خانوار از ۲۱.۷ درصد در جدول ۱ به ۲۲.۷ درصد از کل گزینه های پرداخت افزایش می یابد. (جدول ۲)

افزایش 20 درصدی پرداخت تسهیلات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا