ترندهای روز

افزایش ۳۰۰درصدی هزینه گواهینامه موتورسیکلت

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

در حالی که هزینه اخذ گواهینامه موتورسیکلت در طرح گواهینامه یک روزه موتورسیکلت در سال گذشته ۳۲۰ هزار تومان بود اما امسال این هزینه به ۸۰۵ هزار تومان افزایش یافته است.

پلیس راهنمایی و رانندگی طرح «صدور گواهینامه یک روزه موتورسیکلت» را پس از بیش از ۱۰ سال وقفه از سال گذشته از سر گرفت.

افزایش 300 درصدی عوارض گواهینامه موتورسیکلت

این طرح با هدف تسهیل در اخذ گواهینامه برای علاقه مندان به رانندگی با موتورسیکلت اجرا شد. متقاضیان این طرح پس از ثبت نام و پرداخت هزینه و انجام معاینات پزشکی می توانند گواهی خود را در یک روز دریافت کنند. این پروژه به دلیل سرعت بالا و کاهش بروکراسی اداری مورد استقبال قرار گرفته است.

سال گذشته روسای پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کردند که هزینه ثبت نام در طرح گواهینامه موتورسیکلت ۵۰ درصد کاهش یافته و حدود ۳۲۰ هزار تومان است و این تصمیم برای تشویق موتورسواران به اخذ گواهینامه موتورسیکلت گرفته شده است.

اما امسال و بر اساس بررسی های انجام شده مشخص شد که هزینه ثبت نام در طرح گواهینامه یک روزه موتورسیکلت از ۳۲۰ هزار تومان در سال گذشته با حدود ۳۰۰ درصد افزایش به ۸۰۵ هزار تومان رسیده است؟!

حدود ۱۰ سال پیش و پس از اینکه صدور گواهینامه موتورسیکلت به مدارس بخش خصوصی واگذار شد و با این تصمیم پلیس امکان اخذ گواهینامه یک روزه عملا از بین رفت، تعداد موتورسواران بدون گواهینامه افزایش شدید و تصاعدی داشته است، به طوری که طبق آخرین آمار، در حال حاضر حدود ۱۲ میلیون موتورسیکلت در کشور ما وجود دارد، اما تنها ۶ میلیون موتورسیکلت سوار گواهینامه دارند!

یعنی حدود ۵۰ درصد موتورسواران کشورمان بدون گواهینامه تردد می کنند که می تواند خطرات جانی و مالی بسیاری را برای خود و دیگران به همراه داشته باشد. تنها در تهران حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت وجود دارد و موتورسواران سهم زیادی در تصادفات دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا