محیط زیست

افزایش ۳ درجه‌ای دمای هوا در اصفهان

مینا معتمدی در گفت وگو با خبرنگار ایران تحلیل در خصوص پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان دهنده وضعیت جوی پایدار امروز در استان است.

وی افزود: بر این اساس پیش بینی می شود وضعیت جوی به دلیل عبور امواج ناپایدار در لایه میانی جو، شرایط افزایش ابر و وزش باد از فردا تا دوشنبه در اکثر مناطق صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد باشد. شرایط در نیمه غربی و جنوبی استان است. احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان یک تا سه درجه افزایش می یابد، اظهار داشت: کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز. ۱۹ درجه سانتیگراد و کمینه دمای فردا صبح ۲ درجه سانتیگراد خواهد بود. درجه سانتیگراد رسیده است.

وی با اشاره به رکورد کمینه دمای زیر صفر در ۱۵ شهر اصفهان گفت: بویین میاندشت با دمای -۵ درجه، شهرضا و فرودگاه اصفهان با دمای -۴ درجه، چادگان، شاهین شهر و میمه، فلورجان و لنجان با دمای -۳ درجه. گریستن (داران) و متبرک ۲ درجه، برخورد (دولت آباد)، خوانسار، متنسمیر، فریدونشهر و نسخه سردترین مناطق به ترتیب با ۱- درجه ثبت شد.

معتمدی با بیان اینکه بیشینه دمای شش شهر بالای ۲۰ درجه سانتی گراد ثبت شد، افزود: طی ۲۴ ساعت آینده شهرستان ها باد و خوروبیابانک با ۲۲ درجه، چوپانان، کاشان و مهاباد با ۲۱ درجه سانتی گراد و آران و بیدگل با دمای ۲۰ درجه گرمترین نقاط استان هستند.

وی خاطرنشان کرد: با درود با حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و بویین میاندشت با دمای ۵- درجه سانتیگراد گرمترین و سردترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا