طلا و ارز

افزایش ۳.۳ درصدی قیمت طلای جهانی





در حالی که سرمایه گذاران منتظر داده های کلیدی تورم آمریکا و جلسات بانک مرکزی برای سرنخ هایی در مورد نرخ بهره بودند، قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه پس از رسیدن به پایین ترین سطح سه هفته اخیر در جلسه قبل ثابت بود.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به کمترین حد خود در ساعت ۸:۵۰ صبح روز ۲۰ نوامبر به وقت شرقی با ۳.۳ درصد افزایش به دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۱۷ درصد افزایش به دلار ۱۹۸۵ رسید. و ۷۰ سنت

از نظر فنی سطح حمایت ۱۹۵۵ دلار در هر اونس خواهد بود و ما مقاومت کوتاه مدتی در حدود ۲۰۰۵ دلار داریم.

گزارش مثبت مشاغل ایالات متحده در هفته گذشته این امیدواری را ایجاد کرد که فدرال رزرو بتواند نرخ بهره را در ماه مارس کاهش دهد. در حال حاضر تمرکز بر روی گزارش لازم در مورد شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده است.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که تورم اصلی آمریکا در ماه نوامبر ثابت بماند و تورم اصلی با سرعت سالانه ۴ درصد ثابت بماند، که بسیار بالاتر از هدف فدرال رزرو برای ۲ درصد است. نشست دو روزه سیاست پولی کمیته بازار آزاد فدرال روز چهارشنبه با تصمیم گیری در مورد نرخ بهره و انتشار خلاصه ای از پیش بینی های اقتصادی به پایان می رسد.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، معامله گران انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ بهره را در این هفته بین ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد بدون تغییر بگذارد و قیمت را با احتمال ۷۷ درصد کاهش نرخ در ماه مه، حفظ کند.

در سایر فلزات گرانبها، نقره ۲۲.۸۰ دلار در هر اونس ثابت بود، در حالی که پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۰۹.۲۷ دلار رسید و پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۶۱ دلار یا ۲۸ سنت در هر اونس رسید. اونس رسیده است.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا