اخبار بورس

افزایش ۵۰ میلیون دلاری درآمد سالانه “بوعلی”

رشد فروش و صادرات داخلی بوعلی محقق شده است.

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به ازای هر سهم ۷۰۰ تومان سود نقدی واریز شد.

چیزی را گزارش کنید اخبار بورسمحمد احمدزاده مدیرعامل پتروشیمی بوعلی در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت اظهار داشت: شرکت پتروشیمی بوعلی بر اساس الگوی رهبری بهای تمام شده اداره می شود استراتژی ای که این شرکت در چند وقت اخیر اتخاذ کرده است، پنج یا شش سال است. محور عمودی این استراتژی افزایش درآمد و کاهش هزینه ها است که البته افزایش سود را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: پتروشیمی بوعلی سینا در سال مالی ۱۴۰۲ با ۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد و سود خالص ۱۰ درصد افزایش یافت. درصد افزایش رشد ۲۷ درصدی. همچنین تولید ۲ میلیون تن محصول ۱۱۰ درصد ظرفیت است و فروش ۲ میلیون تن محصول از دستاوردهای کلیدی پتروشیمی بوعلی سینا است.

احمدزاده تصریح کرد: منبع درآمد افزایش حجم و کمیت تولید است که افزایش فروش را به دنبال خواهد داشت به این معنا که افزایش درآمد ناشی از افزایش تولید و افزایش قیمت فروش است. هزینه های اصلی شامل خوراک، لجستیک و افزایش کارایی و اثربخشی است که منجر به کاهش هزینه ها می شود.

مدیرعامل پتروشیمی بوعلی ادامه داد: روند سود کلی شرکت رو به افزایش است و تلاش شده است تا تولید به طور مستمر افزایش یابد تا حدود ۱۵ درصد بالاتر از ظرفیت شرکت حفظ شود.

وی تصریح کرد: فرآیندهای نظارت مستمر بر تولید، فرآیندهای موثر بر تولید، تکنیک های تولید، تحمیل خوراک، نگهداری و ایمنی محیط زیست طراحی و اجرا شده است که تمرکز این اقدامات بر روی نیروی کار است. همه این اتفاقات باید از یک نیروی انسانی با انگیزه و توانمند باشد، خاص بودن نیروی انسانی باعث تمایز شرکتی می شود که پتروشیمی بوعلی با اقدامات انگیزشی و مالی و تقویت تلاش کرده است تا به این جایزه دست یابد.

وی به کاهش ۳ درصدی زباله و افزایش ۵۰ میلیون دلاری درآمد سالانه اشاره کرد.

احمدزاده در خصوص روند دریافت خوراک گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد خوراک از طریق خط لوله تحویل می شود و تولیدات شرکت با ظرفیت ۴۰ درصد است، اما بوعلی متعهد است خوراک شرکت را از منابع داخلی و خارجی تامین کند. میعانات در سراسر جهان در دسترس هستند و فیدها برای ارائه سبد محصولات با ارزش برای پول بهتر وارد می شوند. تهدید کمبود خوراک جامد به یک فرصت تبدیل شده است. پیش بینی می شود وزارت نفت ۹۵ درصد از گردش مالی خود را تامین کند.

احمدزاده ادامه داد: تحویل ۲۰۰ هزار تن خوراک به واحدهای واسطه با کشتی برای جلوگیری از ضرر تولید از دیگر اقدامات مهم گروه بوعلی است.

مدیرعامل پتروشیمی بوعلی تصریح کرد: راندمان تولید در حال افزایش است و تعمیرات اساسی تقریبا حذف شده است و حاشیه سود در سه سال گذشته کاهش نیافته است.

وی افزود: در شش سال گذشته هیچ حادثه ای رخ نداده و یگان اقدامات خود را به صورت ایمن انجام داده است.

احمدزاده خاطرنشان کرد: درآمد حاصل از فروش است که مدام در حال افزایش است و ظرفیت شرکت ۱.۷ میلیون تن است. در عین حال باید به تداوم تولید از طریق بازرسی و تعمیرات تجهیزات نیز فکر کرد. یکی از اقدامات کلیدی این شرکت در سال جاری افزایش ۱۷ درصدی درآمد در سه ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ است.

به گفته احمدزاده، تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری ها برای کسب سود و خرید سهام پتروشیمی اروند و پتروشیمی پلیمر گچساران از جمله اقدامات مالی این مجموعه برای افزایش سودآوری است.

وی با تشریح دلایل افزایش هزینه های لجستیک در سال گذشته، افزود: افزایش ۸ درصدی هزینه های لجستیک، افزایش ۲۰ درصدی هزینه اجاره مخازن و افزایش ۲۵ درصدی نرخ ارز از جمله دلایل این افزایش است. هزینه های لجستیک در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱.

مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا تولید پارازایلن با قیمت بیش از هزار دلار، تبدیل رافینیت به رفرمیت، تبدیل برش سبک به رفرمیت و سرمایه گذاری را از اقدامات اصلی برای دستیابی به سود تولید کند

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا