اخبار اقتصاد ایران

افزایش ۵ درصدی حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری؛ میانگین حقوق ۱۱.۵ میلیون تومان

بر اساس مجله آمار زمستانی صندوق بازنشستگی کشوری، تعداد کل مستمری بگیران تا پایان سال ۱۴۰۲ نسبت به زمان مشابه در سال ۱۴۰۱، ۵ درصد افزایش یافته است که در این میان میانگین کل حقوق بازنشستگان در پایان سال گذشته. سال معادل ۱۱ میلیون و ۵۸۲ هزار تومان بوده است. .

افق میهن، بر اساس آمار منتشر شده از سوی صندوق بازنشستگی کشوری، تعداد مستمری بگیران صندوق در پایان سال ۱۴۰۲ معادل یک میلیون و ۷۱۵ هزار و ۶۵۶ نفر بوده است که مقایسه تعداد مستمری بگیران تا پایان سال پایان مارس ۱۴۰۲ بر اساس دوره زمانی. ۱ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۹۸۹ نفر بازنشسته، ۱۳ هزار و ۲۴۷ معلول، ۶۱ هزار و ۸۰۷ نفر متوفی شاغل و ۲۴۲ هزار و ۶۱۳ نفر بازنشسته متوفی.

مجموع حقوق بگیران صندوق تا پایان فصل زمستان ۱۴۰۲ نسبت به زمان مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است. منظور از بازنشستگان متوفی قبلی در فصل زمستان، بازنشستگان و معلولانی است که قبلاً بازنشسته شده و در فصل زمستان فوت کرده‌اند. در فصل زمستان ۴۵۲۱ حقوق بگیر فوت کردند که همگی قبل از این فصل بازنشسته شدند.

این در حالی است که در مجموع به تفکیک استان، استان تهران با ۳۳۵ هزار و ۶۸ نفر بیشترین و استان ایلام با ۱۴ هزار و ۸۷۰ نفر کمترین حقوق بگیر را به خود اختصاص داده اند.

از این میان، ۲ درصد معلولیت ها ناشی از کار و ۹۸ درصد آن ها ناشی از کار نبوده است. در مورد کارمند متوفی نیز ۱۰ درصد فوت کارمندان ناشی از کار بوده و ۹۰ درصد فوت ناشی از کار نبوده است.

وضعیت حقوق بگیران صندوق به تفکیک جنسیت نیز حاکی از آن است که ۶۵ درصد حقوق بگیران مرد و ۳۵ درصد زن هستند.

اما بررسی نحوه توزیع مزدبگیران در پایان اسفند ۱۴۰۲ نیز نشان می دهد که وزارت آموزش و پرورش با یک میلیون و ۹۲ هزار و ۳۶۲ نفر مزدبگیر که ۶۷/۶۳ درصد از کل صندوق بازنشستگی کشور را تشکیل می دهند، بزرگترین نهاد مشترک صندوق بازنشستگی کشور است. حقوق بگیران صندوق

متوسط ​​حقوق حقوق بگیران پایان سال ۱۴۰۲ (کل استقرار) معادل ۱۱ میلیون و ۵۸۲ هزار تومان و متوسط ​​حقوق بگیران در سال ۱۴۰۲ (استقرار جدید) برای اولین بازنشستگی ۱۵ میلیون و ۹۶۲ هزار تومان و برای آخرین حقوق استخدامی ۱۷ میلیون و ۱۲۷ هزار تومان بوده است.

تحلیل توزیع حقوق در پایان سال ۱۴۰۲ حاکی از آن است که بیش از ۱.۶ درصد از حقوق بگیران معادل ۲۷ هزار و ۹۷۴ نفر، ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دریافت کرده اند.

همچنین محاسبات حاکی از آن است که در سال ۱۴۰۲ به طور میانگین ۹۳ درصد از حقوق مشمول کسر زمان اشتغال مشترکین به عنوان مستمری آنها پرداخت شده است.

توزیع حقوق بگیران بر اساس مدرک تحصیلی در پایان سال ۱۴۰۲ نیز نشان می دهد که از یک میلیون و ۷۱۵ هزار و ۶۵۶ نفر، ۲۶ هزار و ۴۷۶ نفر دارای مدرک دکتری، ۱۰۳ هزار و ۷۷ نفر دارای مدرک فوق لیسانس و ۵۲۳ هزار و ۶۵ نفر دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس هستند. مدرک کارشناسی. و بقیه مدارک تحصیلی پایین تری داشتند.

اطلاعات جامعه حقوق بگیران در پایان اسفند ۱۴۰۲ نیز نشان می دهد که میانگین سن بازنشستگی در این صندوق ۸۸/۵۱ سال بوده است. میانگین مدت پرداخت حقوق یعنی از تاریخ بازنشستگی تا پایان رابطه مالی با صندوق ۲۹ سال و میانگین مدت خدمت یعنی مدت پرداخت کسورات در دوران استخدام با انواع خدمت، ۲۸ سال بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا