اخبار اقتصاد ایران

افزایش ۶ درصدی مصرف بنزین کشور به‌دلیل تغییر ساعات اداری!

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: تغییر ساعت اداری باعث افزایش ۱۱ درصدی قیمت بنزین در تهران و افزایش ۶ درصدی قیمت بنزین در کشور شد.

افق میهن جلیل سالاری امروز و در حاشیه مراسم افتتاحیه مرکز تخصصی تعمیر پایانه های سیستم سوخت هوشمند در جمع خبرنگاران با توجه به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر تغییر ساعت اداری به منظور مدیریت بهینه مصرف برق، با بیان اینکه تغییر ساعت اداری تاثیر مستقیمی بر افزایش مصرف بنزین دارد، تصریح کرد: به طوری که در ساعات اولیه صبح اکثر مردم با خودروهای شخصی و در ساعات پایانی که حدود ساعت ۱۳ است، سر کار می روند: ۰۰ بیشتر با وسایل نقلیه شخصی تردد می کنند و این مشکل باعث شده تا هر تهران ۱.۵ میلیون لیتر به مصرف بنزین کشور اضافه شود.

به گفته وی، در واقع تغییر ساعت اداری باعث افزایش ۱۱ درصدی بنزین در تهران و افزایش ۶ درصدی بنزین در کشور شد.

با بیان اینکه ثبت نام اینترنتی درخواست کارت سوخت خودروهای جدید شماره گذاری شده، اما هنوز برای خودروهایی که متقاضی دریافت کارت سوخت المثنی هستند، اجرایی نشده است. همکاران در سیستم هوشمند سوخت و همکاران در گروه تحقیق و توسعه ناجی رویدادی را برای ارائه اطلاعات مورد نیاز خود از گروه ناجی برگزار می کنند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه از نظر ما امکان ثبت نام اینترنتی درخواست کارت سوخت مشکلی وجود ندارد و به محض اطلاع رسانی از سوی فرجا، این سامانه برای ثبت درخواست کارت سوخت المثنی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، گفت: برخط. بود گفت: به نظر ما این کار انجام شده است، فقط اطلاعاتی است که باید بارگذاری شود و این سامانه بلافاصله در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه میانگین مصرف روزانه بنزین در سال ۱۴۰۳ تاکنون به ۱۲۱ میلیون لیتر رسیده است که رقم بالایی است، گفت: بانک ملی وارد عرصه پرداخت الکترونیک در جایگاه های عرضه سوخت شده است.

وی با بیان اینکه تعداد جایگاه های عرضه سوخت در کشور به طور مستمر در حال افزایش است و بحث نگهداری تجهیزات و تعمیرات مربوطه یک نیاز اساسی است، گفت: از سوی دیگر ایجاد رقابت برای دریافت خدمات در حوزه سوخت یک وظیفه قانونی است. که بدین منظور با بومی سازی و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و افزودن بانک ملی به حمایت های بانکی تامین سوخت کشور، این مشکل محقق شد.

سالاری با بیان اینکه از درخواست بانک ملی برای ورود به حوزه انرژی استقبال کردیم و بخشی از نقاط عرضه را برای حمایت بانکی در اختیار این بانک قرار دادیم. میکند

به گفته وی، راه اندازی مراکز پشتیبانی بانک ملی در تهران و مراکز استان ها می تواند خرابی کارتخوان ها را در نقاط عرضه در سراسر کشور به حداقل برساند و بهترین کیفیت را در اختیار دارندگان امتیاز قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا