اخبار بورس

افزایش ۸ درصدی تولید متانول پتروشیمی بوشهر

فراتر از مرز ۱.۵ میلیون تن تولید

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر گفت: واحد متانول پتروشیمی بوشهر ۲۸ اسفند اسفند با عبور از مرز ۱.۵ میلیون تن، تولید نسبت به سال قبل ۸ درصد افزایش یافت.

«اخبار بورسا»:

پتروشیمی بوشهر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده و فاز اول خود را در سال ۱۳۹۸ با ظرفیت تولید ۶.۵ میلیون تن محصولات پتروشیمی به بهره برداری رساند. این شرکت که تنها پالایشگاه گاز در صنعت پتروشیمی را با سرمایه گذاری خود افتتاح کرده است، در آینده نزدیک چهار واحد تولید الفین، اتیلن گلیکول، پلی اتیلن سنگین و شهری و ۹ واحد فرآوری خارجی با زنجیره ارزش منحصر به فرد را تکمیل خواهد کرد. از گاز بالادست تا محصولات پایه اتان و متان. فاز سوم این مجتمع ۷۷ هکتاری (در چهار نقطه مختلف) نیز خوراک خود را از محصولات نهایی و میانی فاز اول و دوم تامین خواهد کرد. حداکثر استقلال در تامین انرژی از دیگر ویژگی های این شرکت است.

جواد حاتمی؛ مدیرعامل پتروشیمی بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: پتروشیمی بوشهر در دو حوزه فعالیت می کند. اول بخش تولید در فاز اول و زنجیره ارزش متان و همزمان اجرای فاز توسعه و ابر پروژه فاز دوم که توسعه زنجیره ارزش اتان است. وی افزود: در ابتدای سه ماهه دوم سال ۱۴۰۲ با تغییر رویکرد و برنامه ریزی ها و تعیین اهداف جدید، بخش بزرگی از چالش های اعلام شده قبلی را در هر دو حوزه برطرف کرده و به منافع و موفقیت های بزرگی برای سهامداران، شرکت دست یافتیم. و کشور

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر تصریح کرد: تولید همزمان در فاز اول و اجرای همزمان ۴ طرح در قالب ابرپروژه فاز دوم فرصتی بود تا پتروشیمی بوشهر علاوه بر فروش داخلی، صادرات به مبادلات خارجی نیز داشته باشد. و حمایت از چرخه اقتصادی کشور، بخشی از منابع مورد نیاز برای اجرای فاز توسعه است. حاتمی با بیان اینکه هفته گذشته توانسته است یک هزار و ۳۱۸ تن متانول تولید کند، از رکورد خودمان از ابتدای تاسیس این واحد در سال ۱۳۹۸ پیشی گرفت. فعال نگه داشتن کلیه خطوط تولید، انجام تعمیرات همزمان قطعات مختلف بدون وقفه در تولید و رفع کوچکترین نشتی در خطوط فرآیندی در کنار ویژگی های منحصر به فرد پتروشیمی بوشهر از جمله زنجیره بالادستی گاز، بخشی از تلاش و جهاد همکاران اینجانب است. به متانول و همچنین استقلال حداکثری در تأمین منافع، لطف الهی را لحاظ کرده و توانستیم به ۱۹ درصد دست یابیم، یک میلیون و پانصد و بیست و سه هزار تن متانول تولید داریم که نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش تولید داریم. پارسال.

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر گفت: شرکت پتروشیمی بوشهر مصداق بارز توجه و استفاده از نیروها و تخصص های داخلی در زمینه ارتقای عملکرد تولید است و هدف ما افزایش تولید، مهارت و تجربه ضمن افزایش انگیزه جوانان نخبه است. . به دور از هیاهو، دانش فنی موجود را از طریق پروژه های دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان ارتقا داده و در برخی زمینه ها علم تولید کرده ایم.

حاتمی در پایان گفت: کارخانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تنی متانول پتروشیمی بوشهر در سال جاری نسبت به سایر دوره ها رکورد تولید متفاوتی را به ثبت رسانده است و این اتفاق فرخنده همراه با تکمیل زودهنگام سه واحد از ابرپروژه فاز دوم، نویدبخش افزایش نقش است. پتروشیمی بوشهر نقش مهم و اسلامی در اقتصاد و صنعت ایران خواهد داشت.

پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا