اقتصاد جهان

افزایش 3 درصدی قیمت بیت کوین تا 68 هزار دلار

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از کوین دسک، قیمت بیت کوین در روز دوشنبه باز هم نتوانست به ۷۰ هزار دلار برسد، اما در معاملات امروز افزایش یافته است.
Coindesk20، شاخص ۲۰ ارز مجازی بزرگ جهان بر اساس ارزش بازار، بدون احتساب ارزهای پایدار (کوین های پایدار)، در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲.۷ درصد افزایش یافت و بیشترین افزایش قیمت بیش از ۵ درصدی را با تمرکز بر Uniswap ثبت کرد. و بیت کوین کش
بیت کوین در حال حاضر با ۲.۹ درصد افزایش در ۲۴ ساعت گذشته با ۶۸۱۰۰ دلار معامله می شود. عملکرد اتر ضعیف تر از بیت کوین و سایر ارزهای موجود در بازار بود و قیمت آن تنها ۱.۱ درصد افزایش یافت. اتر در حال حاضر در پایین ترین سطح خود در سه سال و نیم گذشته معامله می شود. سولانا با افزایش سه درصدی قیمت و ثبت رکورد جدیدی در برابر اتر، همچنان بهترین عملکرد را دارد.

قیمت اتر در ماه گذشته ۲.۱ درصد کاهش یافته است، در حالی که بیت کوین ۷.۴ درصد و سولانا ۱۸ درصد افزایش یافته است.
بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که این تغییر قیمت به ضعف اتر مربوط نمی شود، بلکه بیشتر به قدرت بیت کوین مربوط می شود.
تفاوت ارزش بازار بین بیت کوین و اتر به بالاترین مقدار رسیده است. ارزش بازار بیت کوین ۱.۳۳ تریلیون دلار و ارزش بازار اتر ۳۰۳.۶ میلیارد دلار است. اختلاف سرمایه بین این دو ارز مجازی برای اولین بار به بیش از یک تریلیون دلار رسیده است.
ارزش بازار سولانا در حال حاضر ۳.۶۴ درصد از بازار ارزهای دیجیتال است که به رکورد قبلی خود یعنی ۳.۷۰ درصد نزدیک می شود.
برخی از تحلیلگران انتظار دارند قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۷۷۶۳۶ دلار برسد. انتظار می رود قیمت بیت کوین تا پایان سال آینده به ۱۱۳ میلیون و ۳۶۴ هزار دلار و تا پایان سال ۲۰۳۰ به ۲۸۲ هزار و ۲۳۸ دلار برسد. این اعداد نشان دهنده خوش بینی محتاطانه در مورد رشد بیت کوین در دهه آینده است.
انتهای پیام/۳۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا