ترندهای روز

افشاگری از زندگی شعبده‌باز مشهور همه را شوکه کرد!

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دیوید کاپرفیلد، شعبده باز معروف، متهم به آزار جنسی ۱۶ زن شد.

نشریه بریتانیایی گاردین در روز چهارشنبه، ۱۵ می (۲۶ اردیبهشت) در تحقیقات گسترده نشان داد که ۱۶ زن، شعبده باز آمریکایی دیوید کاپرفیلد را به سوء استفاده جنسی و رفتار نامناسب متهم کردند.

برخی از این زنان ادعا کرده اند که آقای کاپرفیلد پس از دادن مواد مخدر به آنها تجاوز جنسی کرده است. برخی از این زنان گفته اند که این شعبده باز معروف در زیر ۱۸ سالگی آنها را «دستمال» ساخته است. بسیاری از این زنان برای حفظ هویت خود با نام مستعار شهادت دادند.

دیوید کاپرفیلد که یکی از معروف ترین شعبده بازان جهان به شمار می رود، در دهه هشتاد و نود با حرکاتی چون «ناپدید شدن مجسمه آزادی» و «پرش از روی دیوار بزرگ چین» به شهرت رسید.

وکلای دیوید کاپرفیلد اتهامات این زنان را رد کرده و گفته اند که موکل آنها “هیچ وقت با کسی رفتار نامناسب نداشته است، چه رسد به افراد زیر سن قانونی.”

این تیم حقوقی در بیانیه‌ای این شهادت را کذب و بی‌اساس خوانده و گفته است: «هرگاه نیروی انتظامی در آمریکا چنین مواردی را به طور کامل بررسی کرده باشد، مشخص شده است که هیچ موردی برای پاسخگویی وجود ندارد».

در گزارشی که گاردین منتشر کرد، زنی به نام «کارلا» گفت که در سن ۱۷ سالگی، دیوید کاپرفیلد او را به لیموزین خود دعوت کرد و پس از بوسیدن او «سر او را به سمت پایین تنه‌اش هل داد، یعنی باید او را انجام رابطه جنسی دهانی

این زن ادعا می کند که بعداً پس از ۱۸ سالگی با کاپرفیلد، که در آن زمان ۳۷ سال داشت، “سکس کامل” داشته است. اگرچه او رابطه آنها را “اجماعی” توصیف می کند، اما به “عدم تعادل قدرت و ثروت” بین این دو اشاره می کند.

خانم کارلا به گاردین گفت: “من یک دختر بچه مدرسه ای بودم که عاشق یک مرد مشهور شدم و فکر می کنم او از آن برای منافع شخصی خود استفاده کرد.”

وکلای کاپرفیلد این اتهام را رد کردند و رابطه او با کارلا را “یک رابطه کاملاً قانونی چهار ساله توافقی با قدمت ۳۰ سال پیش” نامیدند.

زن دیگری به نام جیلیان ادعا می‌کند که دیوید کاپرفیلد پس از نمایشی در لاس‌وگاس در اوایل دهه ۱۹۹۰ به او مواد مخدر و سپس تجاوز جنسی کرده است.

وکلای آقای کاپرفیلد چنین ادعاهایی را رد کرده اند و گفته اند که مواد مخدر “بخشی از دنیای او نیست”.

او گفت که پس از نمایش، زمانی که او و یکی از دوستانش در صف برای امضای کاپرفیلد منتظر بودند، دستیار شعبده باز به آنها نزدیک شد و پرسید که آیا بعد از اجرای بعدی کاپرفیلد نوشیدنی می خواهند.

ظاهراً این زنان به سوئیتی در هتل کاپرفیلد دعوت شدند و در آنجا به هر یک از آنها یک لیوان سمبوکا داده شد تا بنوشند. با این حال، پس از مصرف نوشیدنی، جیلیان ادعا می کند که از نظر جسمی احساس عجیبی کرده و متعاقبا “برای مدتی از حال رفته است”.

او که در زمان وقوع حادثه ادعایی در ۲۰ سالگی بود، می‌گوید صحنه‌هایی را که دیوید کاپرفیلد به او و دوستش در رختخواب شعبده‌باز دراز کشیده بودند به خوبی به خاطر می‌آورد.

زن دیگری به نام لیلی گفت که از زمانی که برای اجرای یک ترفند جادویی در اجرای نمایش کاپرفیلد در حدود سال ۱۹۹۳ ایران تحلیل شد، مورد آزار جنسی قرار گرفت.

روال معمول شامل این بود که کاپرفیلد دست هایش را دور لیلی که در آن زمان ۱۴ یا ۱۵ ساله بود، در حالی که هر دو به یک طناب متصل بودند، قرار می داد.

این زن اکنون ادعا کرده است که در حالی که طناب را در دست داشت، “دست های کاپرفیلد از سینه های من بالا و پایین می رفت”. وی گفت: به نوعی از او فاصله گرفتم و شوکه شدم، واقعاً احساس شرمندگی و شرمندگی کردم.

وکلای کاپرفیلد گفته اند که “حیله طناب” توصیف شده توسط لیلی شامل “لمس غیرقانونی” نیست.

پیش از این زنی به نام لیسی کارول در سال ۲۰۰۷ مدعی شده بود که شعبده باز معروف در جزیره شخصی خود به او تجاوز کرده است. به دنبال این اتهام، دیوید کاپرفیلد مورد تحقیق دو ساله FBI قرار گرفت، اما خانم کارول از شکایت تجاوز جنسی خود علیه کاپرفیلد صرفنظر کرد و سرانجام در سال ۲۰۰۹ پرونده بسته شد.

او گفت که تیم دیوید کاپرفیلد او، خانواده، دوستان و همکارانش را با “احضاریه و درخواست اطلاعات شخصی” محاصره کرده است.

پیشتر در سال ۲۰۱۸، زن دیگری به نام بریتانی لوئیس ادعا کرد که در سال ۱۹۸۸، زمانی که او یک مدل ۱۷ ساله بود، دیوید کاپرفیلد نوشیدنی خود را در یک بار نوشابه کرد و به او تجاوز جنسی کرد.

او می گوید که از حال رفته و به طور مبهم به یاد می آورد که “او لباس هایش را درآورده و در اتاق هتل با او رابطه جنسی داشته است.”

وکلای دیوید کاپرفیلد این اتهام را رد کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا