فناوری

افشاگری الاخبار: فرستاده آمریکا به از لبنان خواسته که به جای حزب‌الله، ارتش لبنان در نوار مرزی مستقر شود / بلینکن با لحنی تهدیدآمیز به لبنانی‌ها گفته باید از اتفاقات غزه درس بگیرید

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

ایسنا: روزنامه الاخبار در گزارشی جزئیات خواسته های واشنگتن از لبنان و پاسخ بیروت به این خواسته ها در خصوص درگیری مرزی حزب الله و رژیم صهیونیستی را فاش کرد.

روزنامه الاخبار در این باره نوشت: «عاموس هوخشتاین» مشاور ارشد کاخ سفید که اخیراً همراه با هیئتی به لبنان سفر کرده، تنها دغدغه اش فراهم آوردن شرایط برای بازگشت صهیونیست ها به شهرک های شمالی بوده است. زمین های اشغالی نزدیک مرز لبنان.

بر اساس این گزارش، هوخشتاین در دیدار با مقامات لبنانی خواستار عقب نشینی رزمندگان حزب الله از هفت کیلومتری نوار مرزی شد.

الاخبار نوشت: آرزوی هاکستین این بود که به جای حزب الله، ارتش لبنان در منطقه مذکور مستقر شود تا شهرک نشینان به شهرک های خود بازگردند.

بر اساس این گزارش، بلینکن حتی با لحنی تهدیدآمیز به لبنانی ها گفت: در غیر این صورت اسرائیل جنگ علیه حزب الله را آغاز می کند و لبنان باید از حوادث غزه درس بگیرد.

الاخبار همچنین درباره پاسخ مقامات لبنانی به نماینده آمریکایی نوشت: بسته شدن جبهه جنوب لبنان مستلزم بسته شدن جبهه غزه و توقف جنگ در آنجا است و سپس باید راه حل سیاسی اتخاذ شود.

مقامات لبنانی همچنین بر لزوم اجرای کامل و بدون نقص قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت تاکید کردند که بر اساس آن رژیم صهیونیستی باید از نقض حریم هوایی و زمینی لبنان دست بردارد. لبنانی ها اعلام کردند که اجرای کامل قطعنامه شورای امنیت فرصتی واقعی برای آرام کردن اوضاع در مرزها است.

در همین راستا محافل دیپلماتیک به روزنامه الدیار اطلاع دادند که هوخشتاین در آخرین ماموریت خود در بیروت شکست خورده و این شکست باعث به تعویق افتادن مذاکرات برای توافق برای پایان جنگ شد.

به گفته این منابع، موضوع مهم تر، عدم الزام هوخشتاین به دو طرف (حزب الله و رژیم صهیونیستی) به یک «سقف تنش» محدود و در واقع ترسیم «قواعد درگیری» با هدف عدم ترسیم آن است. گسترش جنگ فعلی

پیش از این منابع آگاه گفتند که هوخشتاین پیام رژیم صهیونیستی را به لبنان رسانده بود که این رژیم جنگ در شمال را آغاز نکرده است.

این رژیم در پیام خود مدعی شد که حزب الله لبنان جنگ را آغاز کرده و دولت لبنان باید با حزب الله به راه حلی برسد.

هاکستین پیشنهاد کرد که دو طرف به یک راه حل موقت یا مرحله ای برای پایان دادن به درگیری در جنوب لبنان دست یابند.

هاکستین تاکید کرد: باید راه حلی برای جلوگیری از گسترش جنگ و ویرانی های بزرگ در لبنان پیدا کنیم. حل مشکل جنوب لبنان نباید به وضعیت غزه مرتبط باشد.

اما مقامات لبنانی تاکید کردند که راه حل موقت بی فایده است و باید به دنبال راه حل دائمی بود و این راه حل تنها از طریق اجرای تمامی توافقات و قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا