ورزشی

افشاگری شاه حسینی از فساد سازماندهی شده در فوتبال؛ ماجرای بازداشت ۱۴ نفر در هتل چه بود؟/ ویدئو

عبدالرحمن شاه حسینی گفت: باند فساد در فوتبال با نفوذ خود مسئولان و مسئولان بالاتر کشور را با خود همراه می کند، فساد در فوتبال ایران در نهادهای بین المللی نیز رخنه کرده است.

آیا قوه قضائیه می تواند با پرونده ای که اخیراً درباره فساد در فوتبال مطرح شده است برخورد جدی کند؟

اکنون اولین حلقه از زنجیره فساد در این پرونده خاص در استان کرمان پیدا شده است و اگر نهادهای نظارتی به درستی به موضوع رسیدگی کنند، می توانند بقیه حلقه ها را نیز پیدا کنند.

برخی از مدیران فوتبال ما با کمک افراد ذی نفوذ مرتبط با خود، خاکریزی غیرقانونی و ناپایدار ساخته اند. خودشان پشت این خاکریز پناه گرفته اند و آنهایی که جلوی خاکریز هستند قربانی هستند نه مدیران اصلی که پشت خاکریز هستند.

در گذشته در همین فدراسیون فوتبال اتفاق افتاده بود که مدیران اصلی پشت خاکریز یکی دو نفر را کشتند و اخراج کردند و در حالی که اخراجی ها می خواستند واقعیت ها را افشا کنند، هیچکس اجازه صحبت به آنها نداد. مطرح کردن

آیا دستگاه های امنیتی ما نمی توانند از این خاکریز عبور کنند و افرادی را که در پشت آن پناه گرفته اند شناسایی کنند؟

در فوتبال ما کسانی هستند که به قوانین واقف هستند و برای رسیدن به اهداف ناعادلانه خود، هرجا که احساس کنند ممکن است ارگان های خارج از فدراسیون فوتبال برای رسیدگی به یک پرونده فساد وارد شوند، باند خودشان را فعال می کنند و از آن سوء استفاده می کنند. . از عبارات مطرح شده در مقررات بین المللی و گفتن جملاتی مانند «فوتبال ایران تعلیق است» و… فضای رسانه ای ایجاد می کند.

این افراد حتی تشکل های خود را فعال می کنند تا حرف های خود را به گوش مسئولان ارشد کشورمان برسانند و با بیان جملاتی مانند «فوتبال یک پدیده اجتماعی است» یا «فوتبال همه مردم را سرگرم می کند» یا «فوتبال سرگرمی برای همه مردم است». و… وقتی دستگاه های امنیتی و قضایی به صورت جدی وارد پرونده های فساد می شوند، موضوع را خلط می کنند و با این بهانه که اگر نهادهای خارج از فدراسیون وارد این موارد شوند، طبق مقررات بین المللی تعلیق می شویم، از ورود جلوگیری می کنند. نهادهای نظارتی در موارد خاص می گیرند

من همیشه گفته ام مردم و فوتبالدوستان بدانند که برخی از مدیران فوتبال ما به شما دروغ می گویند و آدرس اشتباه می دهند. یعنی می خواهند مقررات را به نفع خود تفسیر کنند، فساد فوتبال ایران به نهادهای بین المللی هم نفوذ کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا