ترندهای روز

افشاگری مرجانه گلچین درباره احسان علیخانی!

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

مرجانه گلچین درباره پخش اولین قسمت از فصل زنانه جوکر گفت: ابتدا باید به احسان علیخانی بابت ساخت چنین برنامه ای تبریک گفت. او تمام تلاش خود را کرد تا ثابت کند زنان در عرصه کمدی چیزی کمتر از مردان ندارند و فقط باید به آنها فرصت داد. جرات کرد حرفش را ثابت کند. متأسفانه ما هنوز خطوطی داریم که دیگر در دنیا معنی ندارد. مشکل تفاوت زن و مرد در همه جای دنیا حل شده است، اما ما همچنان به آن فکر می کنیم. من جزو اولین کسانی بودم که آقای علیخانی به من لطف کردند و هنوز هم مرا دوست دارند و برای شرکت در این برنامه با من تماس می گیرند. نمی دانم به خاطر سنم است یا گذشت زمان، برای ورود به چنین فضاهایی کمی مردد بودم. منظور من این است که در واقع از چیزی که مخاطب در تصویر ما را به عنوان بازیگر می بیند خارج شویم و وارد برنامه ای صمیمی تر و آزاد شویم. نشان دادن خود واقعی ام در مقابل عکس برایم کمی مشکوک است. منظورم این نیست که حضور زنان نمی تواند به اندازه حضور مردان پررنگ باشد. من شک ندارم که زنان آنقدر توانایی دارند که در هر زمینه ای بدرخشند. آنها در اینجا نیز می توانند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند. با این حال، از آنجایی که باید و نبایدهای حضور زنان در این گونه برنامه های واقعیت را می شناسم، کمی شک داشتم که این ظاهر به همان راحتی که برای مردان اتفاق می افتد پیش برود.

افشاگری مرجانه گلچین درباره احسان علیخانی!

با احسان ایلخانی هم صحبت کردم و گفتم ترجیح می دهم ببینم نتیجه کار چه می شود و بعد شاید بتوانیم درباره آن صحبت کنیم. باید باور کنیم که ما خانم ها به خصوص در زمینه کمدی کار خیلی سخت تری نسبت به آقایان داریم. چون نمی توانیم از جسمی و کلامی استفاده کنیم، کارمان سخت تر است. نوع کمدی که دوست دارم، کاری است که از زندگینامه داریوش مهرجویی در «اجاره نشین ها» و «مهمان مامان» دیدم. آثاری که وقتی به آنها می خندیم ساعت ها به آنها فکر می کنیم. مادری که برای چشمان روشن مهمانش غمگین است و ما به آن می خندیم. با این حال غم خاصی زیر این خنده نهفته است. این نوع کمدی مورد علاقه من است. من آن نوع سینمای تجاری را دوست ندارم که باید با هر چیزی شوخی کرد و خندید. بیشتر فعالیت های من در تلویزیون در زمینه طنز بود. سریال هایی که با وجود بایدها و نبایدها نمی توانستیم خیلی کارها را انجام دهیم. فکر می کنم یکی از بازیگران زن خوش شانس بودم یا دوستانم فکر می کردند من بیشتر از خیلی از خانم ها در قالب یک زن محجبه و سنتی شوخی کردم.

با این نگاه متفاوت به حضور زنان در عرصه کمدی، باید اجازه داد امثال من که بیش از ۴۰ سال در این حرفه حضور دارم، برای حضور در یک رئالیتی شو کمی ترس داشته باشند. اینکه آیا این حضور می تواند موفقیت آمیز باشد یا خیر، اکنون نمی توانم نظری بدهم. احسان ایلخانی همچنان به من لطف دارد و دوست دارد در این برنامه حضور داشته باشم. ما در نهایت باید طیف وسیعی از مردم را راضی کنیم. در سینما با تعداد محدودی از مخاطبان سروکار داریم، اما وقتی در رسانه ای مانند تریبون و تلویزیون ظاهر می شویم، انگار بلندگو در دست داریم و برای مردم صحبت می کنیم. این صحبت برای عموم مردم گیج کننده است. شاید اگر در خارج از کشور بازیگر بودم در چنین برنامه ای به راحتی خود واقعی ام را معرفی می کردم اما در کشوری که انتشار پست در فضای مجازی و شخصی هزاران تفسیر به همراه دارد، آدم را کمی محتاط می کند. حداقل برداشت من از این فضا این است. امیدوارم زنان در این فضا مانند هر جای دیگری که سربلند بیرون آمدند، همچنان موفق باشند. مردان با دست باز در کمدی نقش می بندند اما ما زن ها مانند شناگرانی هستیم که دست و پای بسته در دریا رها شده ایم و از ما می خواهند شنا کنیم. باید به همه بانوانی که با همه محدودیت ها در این عرصه فعالیت می کنند تبریک گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا