ورزشی

افشای بدهی بانکی میلیاردی استقلال و پرسپولیس

تسهیلات خرد غیرجاری مشتریان بانک شهر در پایان شهریور ماه حاکی از آن است که بدهی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران تا پایان تابستان امسال ۱۶۴.۲ میلیارد تومان و باشگاه پرسپولیس ۹۵.۸ میلیارد تومان است.

بدهی غیرجاری باشگاه استقلال به بانک شهر ۱,۱۱۰,۱۲۲,۶۵۲,۰۳۹ ریال (۱۱۰ میلیارد تومان) اعلام شده است. اصل مبلغ پرداختی به عنوان تسهیلات ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال (۱۰۰ میلیارد تومان) و خالص تسهیلات این باشگاه ۱.۱۱۰.۱۲۲.۶۵۲.۰۳۹ ریال (۱۱۰ میلیارد تومان) است. این تسهیلات با سود ۱۸ درصد و به مدت ۳۶ ماه به استقلال پرداخت شد.

باشگاه استقلال ۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال (۱۵۰ میلیارد تومان) وثیقه ملکی به بانک شهر داده است. همچنین در قرارداد معتبر این باشگاه مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال (۱۰۰ میلیارد تومان) قید شده است. بوده است ارزش کل دارایی های این باشگاه به مبلغ ۲,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال (۲۵۰ میلیارد تومان) به بانک شهر اعلام شده است.

همچنین باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال مبلغ ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال (۵۰ میلیارد تومان) از بانک تسهیلات دریافت کرد و خالص تسهیلات آن در این فقره ۵۲۷.۴۲۸.۷۰۹.۵۷۱ ریال (۵۲ میلیارد) بود. تومان). اصل مانده تسهیلات/بدهی غیرجاری باشگاه استقلال تا پایان شهریورماه ۵۲۷،۴۲۸،۷۰۹،۵۷۱ ریال (۵۲ میلیارد تومان) بوده است. این تسهیلات به مدت ۱۲ ماه با سود ۱۸ درصد پرداخت شده است.

باشگاه استقلال ۶۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال سفته و سفته و ۷۲۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال چک به عنوان وثیقه به بانک داده است. ارزش کل دارایی های این باشگاه نزد بانک ۱.۳۷۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال (۱۳۷ میلیارد تومان) بوده است.

باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال نیز ۴۹.۳۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال (۴.۹ میلیارد تومان) تسهیلات دریافت کرده است که اصل مبلغ پرداختی به این باشگاه از سوی بانک ۶۵.۲۶۷.۴۲۵.۷۴۹ ریال (۶.۵ میلیارد تومان) است. اعلام شده است که تنها ۴۲ میلیون و ۷۱۱ و ۷۹۹ و ۱۱۲ ریال (۲/۴ میلیارد تومان) تسهیلات جاری و ۲۲ میلیون و ۵۵۵ و ۶۲۶ هزار و ۶۳۷ ریال (۲/۲ میلیارد تومان) تسهیلات غیرجاری گزارش شده است. این تسهیلات با سود ۲۳ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه پرداخت شده است.

۵۱.۷۸۶.۰۰۰.۰۰۰ وثیقه اموال این باشگاه نزد بانک بوده است. در این تسهیلات مبلغ ۶۸ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۰۰۰ ریال به عنوان وثیقه به عنوان قرارداد لازم الاجرا درج شده است. ارزش کل دارایی های باشگاه نزدبانک ۱۲۰.۵۸۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال (۱۲ میلیارد تومان) است.

بدهی خرد پرسپولیس

بدهی غیرجاری باشگاه پرسپولیس به بانک شهر در یک فقره ۲۵۳,۰۷۵,۹۱۲,۱۰۰ ریال (۲۵ میلیارد تومان) بوده است. این باشگاه برای یک ماه ۵۷۸۱۵۰ یورو از بانک دریافت کرده بود. مبلغ خالص تسهیلات پرسپولیس در این مورد ۲۵۳,۰۷۵ ۹۱۲, ۱۰۰ ریال (۲۵ میلیارد تومان) اعلام شده است که پرسپولیس در این مورد ضمانتی نزد بانک نگذاشته است.

باشگاه پرسپولیس با قراردادی دو ماهه مبلغ ۴۷۰ هزار دلار به مبلغ ۱۸۸ میلیون و ۸۸۲ میلیون و ۱۹۰ هزار ریال (۱۸.۸ میلیارد تومان) از بانک دریافت کرده بود که هم اکنون همین مبلغ به عنوان تسهیلات غیرجاری در بانک ثبت شده است.

همچنین باشگاه پرسپولیس ۳۰۰ هزار دلار آمریکا با قرارداد یک ماهه در موردی دیگر دریافت کرد که خالص تسهیلات پرداختی آن ۱۲۰ میلیون و ۵۶۳ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال (۱۲ میلیارد تومان) بود. موجودی تسهیلات غیرجاری باشگاه پرسپولیس در این فقره دقیقا معادل مبلغ دریافتی است یعنی هیچ پرداختی در این فقره انجام نشده است.

باشگاه پرسپولیس نیز ۲۵۰ هزار یورو با بازپرداخت دو ماهه بدون وثیقه از بانک دریافت کرده است. خالص تسهیلات پرداختی در این فقره ۱۰۹.۴۳۳.۵۰۰.۰۰۰ ریال (۱۰.۹ میلیارد تومان) بوده که همین رقم به عنوان بدهی غیرجاری باشگاه پرسپولیس نزد بانک شهر ثبت شده است.

پرسپولیس نیز با قراردادی یک ماهه ۲۴۲ هزار دلار دریافت کرده و رقمی را به بانک برنگردانده است. مبلغ اولیه تسهیلات ۹۷,۲۵۴,۲۳۴,۰۰۰ ریال (۹.۷ میلیارد تومان) بوده است. مبلغ بدهی غیرجاری در این فقره معادل تسهیلات پرداختی به پرسپولیس است.

باشگاه پرسپولیس مبلغ ۲۴۰ میلیون ریال (۲۴ میلیارد تومان) تسهیلات از بانک شهر دریافت کرد که ۴۸ میلیون و ۶۳۱ و ۲۴۳ ریال آن (۴.۸ میلیارد تومان) تسهیلات جاری و ۹۰ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۸۷۹ هزار و ۵۷۵ ریال (۹ میلیارد تومان) است. به عنوان تسهیلات غیرجاری نزد بانک به ثبت رسیده است. این تسهیلات با سود ۲۳ درصد و مدت ۱۲ ماه به این باشگاه پرداخت شد. باشگاه پرسپولیس چکی به مبلغ ۴۶۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال (۴۶ میلیارد تومان) به عنوان وثیقه نزد بانک گذاشته است.

از دیگر بدهی های پرسپولیس به بانک شهر ۲۰۰ هزار یورو به مبلغ ۸۷.۵۴۶.۸۰۰.۰۰۰ ریال (۸.۷ میلیارد تومان) است که مدت قرارداد در این مورد نیز دو ماه بوده است. البته برای تسهیلات دریافتی از بانک تضمینی ندارد.

در موردی دیگر، پرسپولیس به مدت دو ماه مبلغ ۱۵۰ هزار دلار به ارزش ۶۰ میلیون و ۲۸۱ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال (۶ میلیارد تومان) از بانک شهر دریافت کرد که این مبلغ را پس نداد. همچنین ۱۴۰ هزار دلار آمریکا به ارزش ۵۶.۲۶۲.۷۸۰.۰۰۰ ریال (۵.۶ میلیارد تومان) با قراردادی دو ماهه به عنوان بدهی غیرجاری این بانک در بند دیگری ثبت و به بانک مرکزی گزارش شده است.

این باشگاه مبلغ ۹۶ هزار دلار به ارزش ۳۸.۵۸۰.۱۹۲.۰۰۰ ریال (۳.۸ میلیارد تومان) بدون وثیقه و به مدت دو ماه از بانک گرفته است اما آن را پس نداده است.

در موردی دیگر، پرسپولیس ۴۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال (۴۲ میلیارد تومان) تسهیلات از بانک شهر دریافت کرد و خالص تسهیلات دریافتی با احتساب سود به ۴۳۲.۶۳۸.۴۸۸.۷۴۳ ریال (۴۳ میلیارد تومان) رسید. از این رقم ۴۱۰,۰۴۲,۴۳۵ ریال به عنوان بدهی جاری و ۲۲,۵۹۶,۰۸۶,۳۰۸ ریال به عنوان بدهی غیرجاری گزارش شده است. این تسهیلات با سود ۲۳ درصد و بازپرداخت ۶۱ ماهه پرداخت شد.

مبلغ ۵۰۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال (۵۰ میلیارد تومان) از سوی باشگاه پرسپولیس به عنوان ضمانت در اختیار بانک شهر قرار گرفته است. همچنین این باشگاه مبلغ ۹۳۴.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال (۹۳ میلیارد تومان) به عنوان چک نزد بانک به عنوان وثیقه واریز کرده است. ارزش کل اوراق پرسپولیس بابت این تسهیلات در این فقره ۱,۴۳۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال (۱۴۳ میلیارد تومان) بوده است.

باشگاه پرسپولیس در یک فقره مبلغ ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال (۳۰ میلیارد تومان) از بانک شهر تسهیلات دریافت کرده است که البته خالص پرداختی این بانک ۳۰۹.۶۱۱.۶۸۸.۹۸۴ ریال اعلام شده است. از این تعداد، ۲۹۲، ۳۳۶، ۸۰۳، ۶۱۴ ریال (۲۹ میلیارد تومان) تسهیلات جاری و ۱۷، ۲۷۴، ۸۸۵، ۳۷۰ ریال تسهیلات غیرجاری گزارش شده است. این تسهیلات با سود ۲۳ درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه به پرسپولیس پرداخت شده است. این باشگاه مبلغ ۳۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال وثیقه ملکی و ۶۶۶.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال وثیقه چک نزد بانک واریز کرده است. کل وثیقه این باشگاه نزد بانک ۹۸۶.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال (۹۸ میلیارد تومان) می باشد.

در موردی دیگر، پرسپولیس مبلغ ۳۳۶.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال (۳۳.۶ میلیارد تومان) تسهیلات از بانک دریافت کرد که البته طبق اعلام بانک، خالص پرداختی آن ۳۳۰.۰۹۰.۸۲۵.۶۲۵ ریال (۳۳ میلیارد تومان) بوده است. از این رقم، ۳۱۷، ۲۹۴، ۶۵۷، ۷۳۷ ریال تسهیلات جاری و ۱۲، ۷۹۶، ۱۶۷، ۸۸۸ ریال به عنوان تسهیلات غیرجاری گزارش شده است. این تسهیلات با سود ۲۳ درصد و بازپرداخت ۶۱ ماهه پرداخت شده است. پرسپولیس برای دریافت این تسهیلات ۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ وثیقه ملکی و ۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ چک نزد بانک وثیقه گذاشته است. مجموع وثیقه این باشگاه برای دریافت این تسهیلات از بانک ۱.۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال (۱۱۵ میلیارد تومان) اعلام شده است.

افشای بدهی میلیاردی بانکی استقلال و پرسپولیس///

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا