ترندهای روز

افشای جزییات جنایت در کمپ‌ غیرقانونی ترک ‌اعتیاد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

بیست و سوم فروردین در این ماه کارکنان حراست بیمارستان فرهیختگان طی تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ از مرگ مشکوک مرد جوانی بر روی تخت اورژانس خبر دادند.

با اعلام این خبر تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ راهی سردخانه بیمارستان شدند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

تیم جنایی در سردخانه بیمارستان با جسد مرد جوانی مواجه شدند که احتمالاً بر اثر اوردوز و ضرب و جرح کشته شده است. در گزارش پزشک نیز آمده بود که سر و دنده متوفی شکسته و کبودی های زیادی روی بدنش دیده می شود.

بررسی های اولیه همچنین نشان داد که یک روز قبل از وقوع این جنایت پدر و مادر متوفی به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کرده و پس از توافق مالی از افراد داخل کمپ خواسته اند تا فرزندشان را که معتاد بوده اجازه دهند محل سکونت خود در ملارد را ترک کنند. محل مورد نظر انتقال و درمان او در منطقه کن.

پس از دریافت این اطلاعات مهم، خیلی زود اعضای تیم جنایی پا به کمپ گذاشتند و ۴۰ تا ۵۰ معتاد متجاهر را مشاهده کردند که به صورت غیرقانونی در زندان به سر می بردند که همگی مدعی شدند کارگران کمپ رفتار مناسبی نداشتند و اکثر معتادان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. . .

تیم تحقیقاتی که در تحقیقات میدانی متوجه وجود دوربین های مداربسته کمپ شده بودند، با بررسی تصاویر آنها و مشاهده لحظه به لحظه قتل یک جوان مشخص شد که صاحب این کمپ به همراه ۸ کارگر کشته شده اند. او به خاطر مقاومتش او را تا حد مرگ کتک زدند.

پس از بررسی میدانی در بیمارستان و صحنه جرم، این کمپ غیرمجاز مهر و افرادی که مراحل ترک اعتیاد را طی می کردند به کمپ مجاز معرفی شدند. همچنین ۸ مرد حمله کننده به مقتول به اتهام مشارکت در قتل عمد دستگیر شدند.

متهمان در بازجویی ها با بیان تناقض گویی سعی در تغییر مسیر پرونده داشتند اما پس از مواجهه با شواهد موجود به ارتکاب جنایت اعتراف کردند; متهم ردیف اول پرونده در ادامه تحقیقات درباره ماجرا اینگونه توضیح داد: روز جنایت مقتول به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کرد اما ناگهان با مأموران درگیر شد و چاقو کشید. که ما را عصبانی کرد و به او تعرض کرد. وقتی متوجه شدیم حالش بد است او را به بیمارستان رساندیم اما اقدامات درمانی بی فایده بود و جان باخت.

با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی، متهمان برای روشن شدن ابعاد پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا