ترندهای روز

افشای راز قتل مدیر موقوفه «عادل شاهی» در مشهد

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

نه صبح مرداد صدای شلیک چند گلوله در پارکینگ یک ساختمان چهار طبقه در اتوبان شهید کلانتری کارکنان موقوفه «عادل شاهی» را به وحشت انداخت. یکی از کارکنان که سراسیمه به داخل پارکینگ رفته بود با جسد خون آلود مدیر ۷۸ ساله مقوفا مواجه شد که بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. طولی نکشید که پرونده اهمیت خاصی پیدا کرد و با حضور قاضی دکتر صادق صفری (قاضی ویژه قتل عمد در مشهد) در محل جنایت تحقیقات کارشناسی آغاز شد. بررسی های اولیه نشان می داد مقتول جعفر جعفرزاده دانشور نام دارد و با شلیک گلوله از پیش طراحی شده مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. قاتل ابتدا برق ساختمان را از کنتور قطع کرد و سپس در کنار خودروی پارک شده ۲۰۶ به انتظار مدیر اوقاف نشست.

با توجه به حساسیت این پرونده جنایی و با صدور دستور ویژه از سوی سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی (فرمانده حراست سرمین خورشید) گروهی مجرب از مأموران اداره قتل عمد تحت هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (معاون پلیس آگاهی خراسان رضوی) وارد عمل شد. و با راهنمایی مقام قضایی تحقیقات گسترده ای را آغاز کردند. از سوی دیگر بررسی های کارشناسی حاکی از آشنایی کامل قاتل با محیط جغرافیایی جنایت بوده و بدون تخریب قفل ها وارد پارکینگ شده است. دقایقی بعد دامنه تحقیقات به کارکنان موفق کشیده شد و مشخص شد یکی از کارمندان سابق موفق که از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۳ در این محل مشغول به کار بوده است، به دلیل اخراج توسط مدیر موفق از کار اخراج شده است. تخلفات از سوی دیگر با بررسی دوربین های مداربسته تصویری از مردی میانسال با کلاه گیس جوگاندامی به دست آمد که در زمان جنایت وارد ساختمان شده بود اما هیچکس چنین چهره ای را تشخیص نداد.

اینگونه بود که گروه تخصصی کارآگاهان با استفاده از تجربه قاضی صفری تمامی تصاویر، اسناد و آلبوم های چند سال گذشته را به دقت بررسی کردند و به تصویری رسیدند که در آن مردی با کلاه گیس جوگاندامی در یکی از جلسات حضور داشت. وقف وقتی این دو تصویر در کنار هم قرار گرفتند، شکی نبود که قاتل کارمند اخراجی بوده است. ساعت ۲۳ بود که گروه کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ ولی نجفی (رئیس اداره قتل های مشهد) به منطقه کوهستان پارک رفتند و منتظر وی شدند زیرا بررسی های نامحسوس آنها نشان می داد که متهم قتل کوهنوردی کرده است. قرار ملاقات با دوستانش است. ۲ ساعت بعد وقتی با دوستانش از کوهنوردی برگشت ناگهان در پایین کوه حلقه های آهنین قانون به دستانش بسته شد و به پلیس منتقل شد. متهم که تصور می کرد نقشه بی نقصی برای ارتکاب جنایت اجرا کرده است، با خونسردی مدعی شد که به اشتباه دستگیر شده است! اما کارآگاهان بدون توجه به ادعای متهم و با صدور دستور محرمانه قاضی شعبه ۲۰۸ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد موفق به بازیابی کلت برتا و ۵۱ شدند. تیر کارتریج را از مخفیگاه او کشف کنید. این مرد میانسال که «ن» نام دارد روز گذشته در مقابل قاضی ویژه قتل عمد اعتراف کرد و به ارتکاب قتل اعتراف کرد و مدعی شد که به قصد تهدید و ترساندن مدیر اوقاف وارد پارکینگ شده است، اما وقتی داستان شروع شد به من هم توهین کرد چند گلوله به سمتش شلیک کردم و فرار کردم.

تحقیقات تکمیلی در این زمینه برای بررسی تمامی ابعاد این جنایت تکان دهنده ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا