اخبار اقتصاد ایران

افشای زوایای جدید از وام «عشقی»؛ تصویب وام میلیاردی بدون حضور ناظران

عضو ناظر سابق شورای عالی بورس گفت: تاریخ تصویب وام قرض الحسنه میلیاردی به رئیس سازمان بورس و اعضای هیأت مدیره هشتم. خرداد یک ماه است در حالی که عضویت دو ناظر شورای عالی بورس هفتم خرداد ماه به پایان رسیده بود و نماینده مجلس به عنوان ناظر در این جلسه حضور نداشت.

افق میهن، محسن علیزاده، عضو ناظر سابق شورای عالی بورس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص جزئیات تصویب وام میلیاردی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و … اعضای هیات مدیره سازمان در جلسه شورای عالی بورس اظهار داشتند: تاریخ تصویب پرداخت وام به اعضا هیات مدیره سازمان بورس در عالی شورای هشتمین بورس اوراق بهادار خرداد ماه ۱۴۰۳ است و این تاریخ دقیقا یک روز پس از اتمام مأموریت ناظر اینجانب در شورای عالی بورس است اما گویا این مصوبه از سوی دبیر شورای عالی بورس مطرح شده است. ، آقای عشقی رئیس سازمان بورس برای اعضای هیات مدیره سازمان بورس. تصویب شده است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد این تسهیلات در دوره های قبل نیز پرداخت شده است و این بار دبیر شورای عالی بورس (مجید عشقی) به اعضای هیات مدیره پیشنهاد داده است که باید ارائه تسهیلات وام با مبالغ مشخص و ضریب آن از محل درآمدهای داخلی سازمان اعم از سود سپرده و درآمدی که سازمان از معاملات کسب می کند.

وی با بیان اینکه هیچ یک از اعضای ناظر شورای عالی بورس در این جلسه حضور نداشتند، گفت: همانطور که گفته شد تاریخ این مصوبه هشتم است. خرداد یک ماه است در حالی که عضویت دو ناظر شورای عالی بورس هفتم خرداد ماه به پایان رسیده بود و نماینده مجلس به عنوان ناظر در این جلسه حضور نداشت و طبق قانون ناظر بعدی پس از تعیین و انتخاب در کمیسیون های تخصصی و رای نمایندگان در صحن علنی مجلس. به عنوان عضو ناظر در شورای عالی بورس حضور دارند. بنابراین بین پایان زمان سرپرستان قبلی و شروع به کار سرپرستان جدید از یک ماه تا ۴۰ روز فاصله وجود دارد و در این مدت هیچ فردی به عنوان ناظر در شورای عالی کشور حضور ندارد. بورس اوراق بهادار و این مشکلی است که باید اصلاح شود.

محسن علیزاده تاکید کرد: موضوعی که همواره از سوی اعضای هیات مدیره سازمان بورس مطرح می شود این است که حقوق دریافتی این افراد به عنوان اعضای هیات مدیره و مدیران سازمان بورس کافی نیست و اگر در موسسات مالی خارج از سازمان کار می کنند یا اگر به عنوان فعال بورس فعالیت می کردند قطعا درآمد بیشتری کسب می کردند، بنابراین سازمان معمولا به دنبال راهی برای جبران این موضوع بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا