اخبار اقتصاد ایران

افشای همایش میلیاردی مدیران مالیاتی در شیراز | برکناری معاون مالی امور مالیاتی فارس

اسنادی از روز گذشته در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می دهد در همایش تخصصی معاونان مالیاتی ادارات کل مالیاتی سراسر کشور در استان فارس هزینه ها و هدر رفت زیادی صورت گرفته است. بر اساس این اسناد بیش از ۲.۵ میلیارد تومان برای همایش دو روزه هزینه شده است.

ایران تحلیل، در حالی که از روز گذشته اسنادی مبنی بر هزینه های غیر منطقی در همایش مدیران مالیاتی استان فارس منتشر شده است، سخنگوی سازمان امور مالیاتی امروز از برکناری معاون امور مالی سازمان امور مالیاتی کل کشور خبر داد. استان فارس.

اسنادی از روز گذشته در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می دهد در همایش تخصصی معاونان مالیاتی ادارات کل مالیاتی سراسر کشور در استان فارس هزینه ها و هدر رفت زیادی صورت گرفته است. بر اساس این اسناد بیش از ۲.۵ میلیارد تومان برای همایش دو روزه هزینه شده است.

در جزئیات هزینه های این همایش موسوم به لوکس، محل برگزاری آن هتلی ۵ ستاره است و هزینه سوغاتی های اهدایی به مخاطبان بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است. در بخشی دیگر همچنین آمده است که صندلی های همایش با هزینه سازمان امور مالیاتی و با هزینه ۷۰۰ میلیون تومان تعویض شد.

خبرنگار فارس برای بررسی صحت این اسناد در تماس با داود خدابنده، مدیرکل روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور نیز گفت: به دستور سیدمحمدهادی سبانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور. اداره بازرسی سازمان امور مالیاتی به این موضوع ورود کرده و به زودی نتیجه آن مشخص خواهد شد. با متخلفان اعلام و برخورد قاطع انجام خواهد شد.

وی همچنین گفت: در صورت صحت موارد ذکر شده در فضای مجازی، متخلفان قطعا اخراج خواهند شد.

خبرنگار همچنین ظهر امروز در تماس تلفنی با مهدی مهدی بیکن نظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی از وی در خصوص برخورد با متخلفان در این آشفتگی برای برگزاری همایش جویا شد. استان فارس به دلیل تخریب بیت المال به بهانه همایش استانی عزل شده است.

پیگیری ها و اقدامات سازمان امور مالیاتی در حاشیه مجمع سالانه

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: سازمان امور مالیاتی وظیفه خود می داند که پاسخگوی دغدغه های مردم شریف ایران و تنویر افکار عمومی باشد.

مهدی مهدی باکن نظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی فارس، درباره حواشی نشست مدیران سازمان امور مالیاتی کشور در مهر وی در این ماه در شیراز اظهار داشت: در پی برگزاری همایش مدیران کل سازمان امور مالیاتی شبهاتی در خصوص هزینه های همایش در فضای مجازی مطرح شد که رئیس سازمان در اطلاعیه ای به مدیران نظارتی اعلام کرد. این سازمان یعنی حراست، بازرسی و تعقیب مالیاتی دستور داد در اسرع وقت با آنها برخورد شود. با ماموران با تقصیر یا سهل انگاری و نظارت و مراقبت های بعدی صادر شده است.

وی به جزئیات انتشار این حواشی در رسانه ها و واکنش سازمان امور مالیاتی به آن پرداخت و در ادامه گفت: بخشی از اطلاعات و تفاسیر منتشر شده مخدوش است اما در مورد بخشی از هزینه ها باید گفت که آنها با توجه به امکان پس انداز غیر قابل قبول هستند. به همین ترتیب به دلیل نبود اقتصاد در دولت مردمی، مسئول مربوطه در اداره کل فارس از مسئولیت خود برکنار شد.

موحدی در ادامه به تعامل با نهادهای نظارتی پرداخت و افزود: لازم به ذکر است که بیش از یک ماه است که نهادهای نظارتی از جزییات هزینه های جلسه مطلع هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا