اقتصاد جهان

اقتصاددان معروف: آمریکا با “مارپیچ مرگ” بدهی مواجه است

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ روز دوشنبه در یک رویداد تجاری به نقل از نسیم طالب، اقتصاددان مشهور و مبدع نظریه “قوی سیاه” هشدار داد که انباشت بدهی آمریکا معادل “مارپیچ مرگ.” “این فقط یک “معجزه” است که می تواند این کشور را از بحران خارج کند.

طالب افزایش بدهی ایالات متحده را به عنوان “قوی سفید” توصیف کرد، به این معنی که یک رویداد خطرناک بسیار قابل پیش بینی تر و محتمل تر از “قوی سیاه” است. سیاه قوی استعاره ای است که یک رویداد کاملاً شگفت انگیز و غیرمحتمل را توصیف می کند.

این اقتصاددان ادامه داد: کنگره (ایالات متحده) همچنان به افزایش سقف بدهی ادامه می دهد و در حال حاضر در حال انجام معاملات است زیرا از عواقب انجام کار درست می ترسد. این ساختار سیاسی یک نظام سیاسی است، در مقطعی یک مارپیچ بدهی به وجود می آید.» و مارپیچ بدهی مانند مارپیچ مرگ است.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در اوایل این هفته هشدار داد که سقف بدهی این کشور به “سطح ترسناک” رسیده است.

بر اساس این گزارش، بدهی دولت فدرال ایالات متحده در پایان دسامبر برای اولین بار در تاریخ از ۳۴ تریلیون دلار گذشت.

بدهی در حال حاضر برای یک خانواده آمریکایی سه نفره به طور متوسط ​​حدود ۱۰۲۰۰۰ دلار است و تنها در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۴ تریلیون دلار افزایش خواهد یافت.

به گفته طالب، تاجر سابق که بیشتر به خاطر چندین کتاب پرفروش خود در زمینه اقتصاد شناخته شده است، قوهای سفید هم شامل کسری بودجه و هم اقتصاد ایالات متحده است که نسبت به سال های اخیر در برابر شوک آسیب پذیرتر شده است.

او همچنین آسیب پذیری را یکی از ویژگی های جهانی شدن خواند، زیرا مشکلات در یک منطقه می تواند در سراسر جهان بازتاب پیدا کند.

طالب در پاسخ به این سوال که چگونه می توان “مارپیچ بدهی” ایالات متحده را معکوس کرد، گفت: “ما به چیزی از خارج نیاز داریم، یا شاید به نوعی معجزه نیاز داریم.”

این اقتصاددان افزود که این امر او را تا حدودی نسبت به کل نظام سیاسی جهان غرب بدبین می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا