اقتصاد جهان

اقتصاد انگلیس وارد رکود شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، آمار رسمی دولت انگلیس که روز پنجشنبه منتشر شد نشان می دهد که اقتصاد انگلیس در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ وارد رکود شده است.

اداره آمار ملی (ONS) اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه چهارم سال گذشته ۰.۳ درصد کاهش یافته است، پس از کاهش ۰.۱ درصدی در سه ماهه قبل.

بر اساس اصطلاحات علم اقتصاد، رکود به عنوان دو دوره متوالی کاهش تولید ناخالص داخلی تعریف می شود.

بر اساس گزارش این اداره کل، هر سه بخش اصلی اقتصاد یعنی خدمات، تولید و ساخت و ساز در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ کاهش فعالیت خود را ثبت کردند.

با این حال، تخمین زده می‌شود که تولید اقتصادی بریتانیا برای کل سال ۲۰۲۳ ۰.۱ درصد افزایش داشته باشد، که آژانس آن را «ضعیف‌ترین تغییر سالانه در تولید ناخالص داخلی واقعی از زمان بحران مالی ۲۰۰۹»، به استثنای سال همه‌گیری ویروس کرونا، نامید. ۲۰۲۰، شرح داده شد.

در سال ۲۰۲۲ رشد اقتصادی این کشور ۴.۳ درصد بوده است.

به گفته دولت بریتانیا، نرخ تورم بالا بزرگترین مانع برای رشد اقتصادی است. اگرچه رشد قیمت در این کشور از رکورد ۱۱ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۴ درصد در ژانویه کاهش یافته است، اما همچنان دو برابر هدف بانک مرکزی انگلیس برای ۲ درصد است.

برخی از اقتصاددانان عملکرد ضعیف اقتصادی این کشور را تا حدی به تاثیر برگزیت نسبت می دهند.

دفتر آمار ملی انگلیس خاطرنشان کرد که داده‌های منتشر شده در روز پنج‌شنبه نشان‌دهنده یک تخمین اولیه است و احتمالاً این ارقام بازنگری می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا