اقتصاد جهان

اقتصاد انگلیس کوچک شد – ایران تحلیل

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، بر اساس آمار منتشر شده از سوی دفتر آمار ملی، اقتصاد کشور برای اولین بار از تیرماه به صورت ماهانه منقبض شد و تولید ناخالص داخلی در مهرماه ۰.۳ درصد کاهش یافت.

این کاهش پس از افزایش ۰.۲ درصدی در ماه سپتامبر رخ می دهد. بخش‌های خدمات، تولید و ساخت و ساز همگی نتایج ضعیف‌تر از حد انتظار داشتند.

این سه بخش که در مجموع برای اولین بار در پنج ماه گذشته سقوط کردند، دلیل اصلی کاهش تولید ناخالص داخلی انگلیس به دلیل سهم آنها در اقتصاد انگلیس بود.

به طور خاص، تولید و ساخت و ساز در ماه اکتبر به ترتیب ۱.۱ و ۰.۵ درصد کاهش یافت، در حالی که بخش خدمات، که بیشترین سهم اقتصاد بریتانیا را تشکیل می دهد، ۰.۲ درصد کاهش یافت.

بخش خدمات مستقیم به مصرف کننده کاهش ۰.۱ درصدی را ثبت کرد که این بخش را ۵ درصد زیر سطح قبل از همه گیری قرار داد. بیشترین سهم منفی مربوط به سایر فعالیت های خدمات شخصی بود که ۲.۳ درصد کاهش یافت.

این داده ها درست قبل از آخرین جلسه سال جاری بانک مرکزی انگلیس برای تعیین نرخ بهره منتشر شد.

این نشست روز پنجشنبه برگزار شد و نرخ بهره بریتانیا بدون تغییر در بالاترین رقم ۱۵ سال اخیر ۵.۲۵ درصد باقی ماند.

به دنبال انتشار داده های تولید ناخالص داخلی، در حالی که معامله گران انتظار دارند بانک انگلستان نرخ بهره را در سال ۲۰۲۴ کاهش دهد، پوند انگلیس در روز چهارشنبه با ۰.۳ درصد کاهش به ۱.۲۵ دلار در برابر دلار آمریکا رسید.

در سال‌های اخیر، خانوارها و مشاغل بریتانیایی تحت فشار فزاینده‌ای از بحران هزینه زندگی قرار گرفته‌اند، در حالی که چشم‌انداز رکود اقتصادی افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است که ارقام روز چهارشنبه چالش هایی را که لندن در حال حاضر برای تقویت اقتصاد با وجود نرخ بهره بالا و فشارهای تورمی بر درآمد قابل تصرف خانوارها با آن مواجه است، نشان می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا