اقتصاد جهان

اقتصاد اول اتحادیه اروپا بازهم کوچک می شود

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، بوندس بانک در گزارش ماهانه خود که در روزهای اخیر منتشر شده هشدار داده است که اقتصاد بحران زده کشور ممکن است در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ دوباره منقبض شود.

بر اساس این پیش بینی، تقاضای صنعتی خارجی در آلمان احتمالا ضعیف باقی خواهد ماند و مصرف کنندگان همچنان محتاط خواهند بود، در حالی که سرمایه گذاری های داخلی در این کشور بیشتر از نرخ سود بانکی بالا متضرر خواهند شد.

در گزارش Deutsche Bundesbank آمده است: “هنوز هیچ بهبودی برای اقتصاد آلمان وجود ندارد… برخی از عوامل استرس زا احتمالاً در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ باقی خواهند ماند… بنابراین تولید اقتصادی دوباره کاهش جزئی را ثبت خواهد کرد.”

بوندس بانک با اشاره به سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ که تولید ناخالص داخلی کشور ۰.۳ درصد کاهش یافت، گفت: با دومین کاهش متوالی تولید اقتصادی، اقتصاد کشور وارد رکود فنی می شود.

تحلیلگران عملکرد اقتصادی ضعیف آلمان را به پیامدهای بحران انرژی که پس از آغاز جنگ در اوکراین به این کشور وارد کرد، می دانند.

پس از این جنگ، کشورهای غربی محدودیت های اقتصادی زیادی را برای روسیه اعمال کردند که نتیجه آن عدم دسترسی روسیه به انرژی ارزان روسیه بود.

این ضربه بزرگی به اقتصاد و صنعت آلمان بود که اکنون در چهارمین سه ماهه متوالی رشد صفر یا منفی خود قرار دارد.

بر این اساس، آلمان تنها کشور G7 است که اقتصاد آن در سال گذشته کاهش یافته است.

اقتصاددانان، از جمله دو بزرگ ترین وام دهنده کشور، دویچه بانک و کامرزبانک، اخیرا کاهش دیگری را در سال ۲۰۲۴ پیش بینی کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا