اخبار بورس

اقتصاد فرصت‌محور، چشم انداز کاملا هریس

نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا چه چشم انداز اقتصادی دارند؟

در یک سخنرانی اقتصادی روز جمعه، معاون رئیس جمهور، کامالا هریس، طرحی را برای جلب توجه رای دهندگان طبقه متوسط ​​با تمرکز بر کاهش هزینه های غذا، مسکن، مراقبت های بهداشتی و مراقبت از کودکان ارائه کرد.

گزارش کردن اخبار بورس به گزارش CNBC؛ در یک سخنرانی در رالی، کارولینای شمالی، هریس، نامزد دموکرات، چشم‌اندازی از یک اقتصاد فرصت ارائه کرد که در آن امنیت مالی اساسی نقش اصلی را ایفا می‌کند.

طرح او از جمله شامل ممنوعیت فدرال در مورد قیمت های غیر منطقی بالای مواد غذایی، ۶۰۰۰ دلار اعتبار مالیاتی جدید برای خانواده های دارای نوزاد و ۲۵۰۰۰ دلار کمک پیش پرداخت برای خریداران خانه اول است.

هریس این طرح ها را در تضاد کامل با برنامه های رقیب خود، رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ قرار داد. او حمایت ترامپ از تعرفه های گسترده بر کالاهای وارداتی را «مالیات ترامپ» خواند و او را به تلاش برای کاهش مالیات بر ثروتمندان و شرکت ها متهم کرد.

هریس گفت: “اگر می خواهید بدانید چه کسی به چه چیزی اهمیت می دهد، ببینید برای چه کسی می جنگند.”

اگرچه برنامه‌های هریس هنوز به تفصیل بیان نشده است، اما با انتقاد شدید جمهوری‌خواهان و تحلیل‌گران اقتصادی مواجه شده است. آنها هشدار داده اند که این برنامه ها منجر به قیمت گذاری دولتی می شود.

کوین هاست، مشاور ارشد اقتصادی ترامپ در کاخ سفید در یک کنفرانس تلفنی گفت: «تعیین قیمت ها از سوی دولت اشتباه بسیار بزرگی است».
در همین حال، یک کمیته غیرانتفاعی تخمین می‌زند که سیاست‌های اقتصادی هریس کسری بودجه را ۱.۷ تریلیون دلار در دهه آینده افزایش می‌دهد.

سخنرانی روز جمعه اولین سخنرانی سیاسی هریس از زمان تصدی مدیریت کمپین پس از کناره گیری جو بایدن از رقابت ها بود.

در حالی که کمتر از ۹۰ روز تا روز انتخابات باقی مانده است، هریس در تلاش است تا موفقیت های اقتصادی دولت بایدن را تصدیق کند و در عین حال تصویری متفاوت از موضوعی کلیدی ارائه دهد که پیشینیان او نتوانستند به آن رسیدگی کنند.

برنامه اقتصادی او شامل چه مواردی می شود؟

غذا و تنقلات
برای مبارزه با قیمت های سرسختانه مواد غذایی، هریس با کنگره برای پیشبرد اولین ممنوعیت فدرال در مورد “سوء استفاده از قیمت شرکت ها” در مواد غذایی همکاری خواهد کرد.
این طرح خواستار تنظیم “قوانین روشن” است تا شرکت ها نتوانند به طور غیرمنصفانه از مصرف کنندگان برای افزایش بیش از حد سود شرکت ها سوء استفاده کنند. هریس به کمیسیون تجارت فدرال و دادستان های کل ایالت این اختیار را می دهد که تخلفات احتمالی را بررسی و پیگرد قانونی کنند.
دولت هریس همچنین در برابر ادغام‌ها و تملک‌های پیشنهادی توسط بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مواد غذایی موضع سختی اتخاذ خواهد کرد.

مسکن و اجاره مقرون به صرفه
طرح هریس به مستاجرانی که از نظر مالی در تنگنا هستند کمک می کند تا از افزایش اجاره بهای شرکت های داده کاوی جلوگیری کنند و سرمایه گذاران وال استریت را از خرید خانه های دسته جمعی با هدف فروش آن ها به قیمت های بالا جلوگیری کند.

هریس همچنین پیشنهاد ساخت ۳ میلیون واحد مسکونی جدید را در چهار سال آینده داد. برای تسهیل این امر، او خواستار مشوق های مالیاتی جدید برای توسعه دهندگان ساختمان (خانه اول) خواهد شد.
هر گونه تغییر در قوانین مالیاتی نیاز به تایید کنگره دارد و به شدت به این بستگی دارد که کدام حزب مجلس و سنا را کنترل می کند.

با افزایش عرضه خانه های پایه، طرح هریس کمک پیش پرداخت تا سقف ۲۵۰۰۰ دلار را به خانواده های کارگری که برای دو سال متوالی اجاره خود را به موقع پرداخت کرده اند و اولین خانه خود را خریداری می کنند، با حمایت اضافی برای صاحبان خانه اول ارائه می کند. نسل

هزینه های بهداشت و درمان
هریس به دنبال افزایش سقف قیمت انسولین ۳۵ دلاری دولت بایدن است که برای دریافت‌کنندگان مدیکر برای پوشش انسولین برای همه آمریکایی‌ها، نه فقط افراد مسن، وضع شده است.
مشابه برنامه های کاهش هزینه در صنایع غذایی، سیاست بهداشتی هریس تا حدی بر مقررات سختگیرانه و اجرای دقیق قوانین ضد تراست متکی است.
این برنامه شامل مبارزه با شرکت های دارویی است که مانع رقابت و اقدامات سوء واسطه های دارویی می شوند.

کاهش مالیات
احیای اعتبار افزایش یافته مالیات کودکان، که اولین بار در طول همه گیری کووید-۱۹ معرفی شد، یک هدف دیرینه دولت بایدن است و هریس در صورت انتخاب رئیس جمهور این هدف را دنبال خواهد کرد.
او یک گام فراتر رفت و معافیت‌های مالیاتی گسترده‌تری تا سقف ۶۰۰۰ دلار برای خانواده‌های دارای نوزاد پیشنهاد کرد.

کمپین هریس امسال را اینگونه توصیف کرد: «سالی که بسیاری از خانواده‌ها بیشترین هزینه را برای گهواره، پوشک، صندلی ماشین و موارد دیگر خواهند داشت.» همچنین اشاره می‌کند که بسیاری از والدینی که به مرخصی استحقاقی دسترسی ندارند، بین گذراندن وقت با نوزادان خود یا کار به اندازه کافی برای گذران زندگی خود، یکی را انتخاب می‌کنند.

اهمیت موضوع
هریس پس از تنها سه هفته در کمپین انتخاباتی، برتری ترامپ را در نظرسنجی ها نسبت به بایدن کاهش داد.
اما معاون رئیس جمهور تا حد زیادی از جزئیات سیاسی دوری کرد و در عوض بر فاصله گرفتن از ترامپ تمرکز کرد.

در طول سخنرانی خود در کارولینای شمالی، هریس شروع به طرح چشم اندازی برای اقتصاد کرد که بر اساس دستاوردهای دولت بایدن است و در برخی موارد از آن متفاوت است.
روز پنجشنبه، هریس و بایدن با هم در مریلند ظاهر شدند تا قراردادی را با شرکت های دارویی برای کاهش هزینه ۱۰ داروی گران قیمت مدیکر اعلام کنند.

به گفته دولت، این مذاکرات تاریخی که با قانون کاهش تورم بایدن امکان پذیر شد، تا سال ۲۰۲۶ پس انداز خالص تقریباً ۶ میلیارد دلاری را برای Medicare فراهم می کند.
سخنرانی معاون رئیس جمهور تنها دو روز پس از سخنرانی ترامپ درباره اقتصاد در کارولینای شمالی انجام شد.

ترامپ در سخنرانی خود در اشویل حمله شخصی به هریس کرد و او را به خاطر قیمت های بالای مصرف کننده که بایدن بیشتر دوران ریاست جمهوری خود را صرف کاهش آن کرد، مقصر دانست.

نظرسنجی های اخیر نشان می دهد ایالتی که ترامپ در هر دو انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ برنده شد، اکنون در دسترس هریس در سال ۲۰۲۴ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا