اقتصاد جهان

اقتصاد منطقه یورو در آستانه رکود

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، داده های جمع آوری شده توسط موسسه S&P Global نشان می دهد که فعالیت های تجاری در منطقه یورو در پایان سال ۲۰۲۳ کاهش یافته و رکود در بخش خدمات تا آخرین ماه سال ادامه یافته است.

برآورد شاخص مدیران خرید (PMI) در واحد پول یورو، که معیاری برای فعالیت‌های تولیدی و خدماتی است، برای دسامبر به ۴۷.۶، مشابه نوامبر، از برآورد اولیه ۴۷.۰ مطابقت دارد. زوج

این در حالی است که شاخص مدیران خرید برای هفتمین ماه متوالی به زیر ۵۰ رسیده است. خطی که رشد را از کاهش اقتصادی جدا می کند.

این داده ها همچنین نشان می دهد که منطقه یورو در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ انقباض اقتصادی ۰.۱ درصدی را به ثبت رسانده و احتمالاً در سه ماهه قبل دوباره سقوط کرده است که با تعاریف فنی نشان دهنده رکود اقتصادی در این منطقه است.

در همین حال، با تضعیف تقاضا در منطقه یورو، شاخص فعالیت تجاری خدمات به بالاترین سطح پنج ماهه خود یعنی ۴۸.۸ رسید که کمی بالاتر از رقم ۴۸.۷ نوامبر بود.

در گزارش S&P Global، سطوح فعالیت پایان سال به دلیل تضعیف بیشتر تقاضا محدود بود. آخرین داده های نظرسنجی حاکی از کاهش بیشتر درآمد کسب و کار جدید در میان تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات در منطقه یورو است.

اگرچه روند نزولی تقاضای بخش خدمات در ماه دسامبر کمی بهبود یافت و شاخص کسب و کار جدید به بالاترین سطح پنج ماهه ۴۷.۱ رسید، شاخص برای ششمین ماه متوالی زیر ۵۰ باقی ماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا