اقتصاد جهان

اقدام جنجالی ترامپ علیه رسانه ها با واکنش قضایی روبه رو شد

در گزارشی روز چهارشنبه ، پخش کننده خبری CNN اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ برخورد جدیدی را با رسانه ها آغاز کرده است.

نامه های الکترونیکی که کاخ سفید روز دوشنبه به اعضای شرکت پخش عمومی ایالات متحده (CPB) ارسال کرد ، در سه عضو این شرکت مطلع شد که بلافاصله توسط ترامپ آزاد شدند.

در پاسخ به این امر ، شرکت دوچرخه سواری عمومی ایالات متحده روز سه شنبه شکایت رسمی را به دیوان عالی فدرال ارسال کرد.

طبق گفته این شرکت ، طبق قانونی ، طبق قانونی که در سال ۱۹۶۷ به تصویب رسید تا یک شرکت پخش عمومی پیدا کند ، چاره ای جز این که این اعضا را آزاد کند.

در دادخواستی که در واشنگتن ارائه شده است ، این شرکت خواستار حکم برای اعلام این است که این ایمیل های تخلیه “قانونی نیستند”.

سه عضو هیئت مدیره که این ایمیل های الکترونیکی را دریافت کرده اند شامل لورا راس ، توماس راتمن و دایان کاپلان هستند. این مردان توسط رئیس جمهور وقت جو بایدن منصوب شدند (راس در ابتدا توسط ترامپ در سال ۲۰۱۸ منصوب شد و سپس وی را اختراع کرد.

یک قاضی فدرال اولین جلسه دادرسی را بعد از ظهر سه شنبه منصوب کرد.

این شرکت در بیانیه ای گفت: “از آنجا که شرکت پخش عمومی یک موسسه خصوصی است و تحت فرماندهی رئیس جمهور نیست ، ما برای جلوگیری از این اخراج ها شکایت کرده ایم.”

کاخ سفید هنوز به درخواست خبرنگاران پاسخ نداده است.

شرکت پخش عمومی ایالات متحده خود را به عنوان “سرمایه گذاری توسط دولت فدرال در انتقال رسانه های عمومی” معرفی می کند. این سالانه ۵۳۵ میلیون دلار آمریکا را به ایستگاه های رادیویی و تلویزیون عمومی در سراسر کشور توزیع می کند.

علاوه بر رسانه های عمومی کمتر شناخته شده ، رسانه ها همچنین شامل شبکه هایی مانند PBS و NPR هستند که اکنون توسط دولت ترامپ مورد حمله قرار می گیرند.

کاخ سفید اعلام کرده است که به زودی از کنگره درخواست می کند تا بودجه اختصاص داده شده به شرکت را در دو سال آینده بازیابی کند. در مجموع پنج عضو هیئت مدیره وجود دارد.

براساس قانون ۱۹۶۷ ، کنگره ایالات متحده این شرکت را به عنوان یک شرکت خصوصی برای “حداکثر حمایت در برابر دخالت و کنترل خارجی” تشکیل داد. این قانون صریحاً کاربرد دولت از “نظم ، نظارت یا کنترل بر پخش درس های تلویزیونی یا رادیو” را ممنوع می کند.

هدف از این شرکت اختصاص بودجه به منظور منافع عمومی به رسانه ها ، از جمله برنامه های آموزشی ، فرهنگی و علمی که به طور معمول شبکه های شرکت ها را در اولویت قرار نمی دهند.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا