ترندهای روز

اقدام عجیب شرکتی ژاپنی؛ «استخدام» چند گربه برای بهبود روحیه کارمندان

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

این روزها ایجاد محیطی مناسب برای حیوانات خانگی در کافی شاپ ها، هتل ها و یا حتی دفاتر کاری به یک روش نسبتا رایج تبدیل شده است. در همین حال، یک شرکت ژاپنی یک قدم فراتر رفته و ۱۰ گربه را استخدام کرده است تا روحیه کارکنان خود را بهبود بخشد. این گربه ها با سلسله مراتب در این شرکت جایگاه ویژه ای دارند. به عنوان مثال، “Chaircat” بالاترین مقام است.

به گفته SCMP، یک شرکت فناوری ژاپنی به نام Qnote برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ یک گربه را از یک رستوران پذیرفت. اکنون، این شرکت دارای ۱۰ گربه در اطراف دفتر است. Qnote حتی فضای شرکت را بازسازی کرده است تا این گربه ها بتوانند به بهترین شکل با کارمندان زندگی کنند.

رئیس این شرکت می گوید که گربه ها روحیه کارکنان را بهبود می بخشد و آنها را به آرامش و تفریح ​​در محیط کار وا می دارد.

استخدام گربه توسط یک شرکت ژاپنی

در سال ۲۰۲۰، زمانی که Qnote به یک ساختمان اداری چهار طبقه بزرگتر نقل مکان کرد، تمام تلاش خود را کرد تا فضا را گربه‌پسندتر کند. برای رفاه گربه ها تغییرات زیادی در طبقات دوم و سوم این شرکت ایجاد شد. این دفتر دارای ۱۲ سرویس بهداشتی و کمد مخصوص گربه می باشد. این حیوانات بامزه می توانند دیوار و فضای اطراف خود را تا آنجا که بخواهند خراش دهند. ۳۲ انسان نیز در این شرکت کار می‌کنند که مطمئناً محیطی ایده‌آل برای هر کسی است که گربه‌ها را دوست دارد.

البته فکر نکنید که این گربه ها فقط حیوانات خانگی هستند. این گربه ها نام واقعی و جنبه های مختلفی دارند. به عنوان مثال، این گربه ها دارای رتبه “کارمند ارشد”، “مدیر” و “بازرس” هستند. اولین گربه ای که به فرزندخواندگی گرفته شد، فوتابایی ۲۰ ساله، بالاترین رتبه شرکت است، حتی بالاتر از رئیس انسانی شرکت!

در ابتدا، این دفتر ۱۱ گربه داشت، اما در سال ۲۰۲۲، یکی از آنها مرد. اکنون ۸ گربه در دفتر شرکت و ۲ گربه دیگر در خانه یک کارمند زندگی می کنند. هر کسی که می خواهد در این شرکت کار کند – که حتی یک گربه در لوگوی خود دارد – طبیعتاً باید گربه ها را دوست داشته باشد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا