بانک و بیمه

اقساط وام مسکن ملی در ۲ سال اول؛ ماهانه ۵.۹ میلیون| ابلاغ سقف اجاره‌بهای تهران

بازار; گروه خیابان و مسکن: هادی عباسی عسل، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری خود در وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس ابلاغ رئیس جمهور، سقف مسکن ۸۰۰ میلیون تومان اعلام شد. و بر اساس مصوبه در دو سال اول بازپرداخت این تسهیلات برای مشمولان ماهانه ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

عباسی عسل ادامه داد: بانک ها موظفند سالانه ۲۰ درصد منابع مالی خود را به حوزه مسکن پرداخت کنند و بانک های متخلف در این بخش در صورت عدم تمکین جریمه خواهند شد.

حداکثر افزایش سقف اجاره آپارتمان برای شهر یزد ۲۵.۲ درصد و کمترین آن برای شهر زاهدان ۲۲ درصد است.

وی با اشاره به اینکه دفتر ریاست جمهوری رسما جدول افزایش سقف اجاره بهای مسکن را به مراکز ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد، افزود: بر این اساس حداکثر افزایش سقف اجاره بهای مسکن برای شهر یزد ۲۵.۲ درصد است. و شهر یزد شهر زاهدان با ۲۲ درصد کمترین رتبه را دارد.

در شهر تهران سقف افزایش اجاره بها ۲۵ درصد است.

وی تصریح کرد: در شهر تهران حداکثر سقف افزایش اجاره بها ۲۵ درصد است.

عباسی با بیان اینکه قانون به صراحت مقرر کرده است که سقف اجاره بها را بین ۵۰ تا ۱۰۰ نرخ تورم عمومی تعیین کنیم، یادآور شد: یعنی اگر تورم ۴۰ درصد باشد، مجاز هستیم بین ۲۰ تا ۴۰ درصد سقف اجاره را تعیین کنیم. برای آن اجاره ارزش ۲۲ تا ۲۵ درصد بر اساس تورم مرکز آمار و رعایت قانون مقررات زمین، مسکن و اجاره تعیین و گزارش شد.

عاقبت دنبال می شود..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا