بانک و بیمه

الحاق ۲۶ واگن مسافری به ناوگان ریلی طی ۳ سال اخیر

به گزارش ایران تحلیل، بر اساس آمار راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۱۵۳ دستگاه واگن مسافری در ناوگان ریلی کشور وجود داشت که از این تعداد ۱۵۱۶ دستگاه عملیاتی بودند. به عبارت دیگر: در سال مورد گزارش، حدود ۷۰ درصد خودروهای سواری مورد استفاده مردم بوده است.

در سال ۱۴۰۱ تعداد کل واگن های ریلی کشور به ۲۱۵۵ واگن رسید که ۲ واگن افزایش داشت. از این تعداد ۱۴۸۹ واگن به بهره برداری رسید. در واقع با وجود افزایش تعداد واگن ها، روند آمادگی عملیاتی واگن های مسافری رشد منفی حدود ۱.۸ درصدی را به ثبت رساند.

در پایان سال گذشته تعداد کل خودروهای سواری در شبکه ریلی کشور ۲۱۷۹ دستگاه بود که نشان دهنده رشد ۱.۱ درصدی نسبت به سال قبل است. رشد حدود ۳.۵ درصدی در بخش خودرو تمام شده ثبت شد. سال گذشته ۱۵۴۱ دستگاه خودروی سواری به بهره برداری رسید.

در سه سال منتهی به اسفند ۱۴۰۲، در مجموع ۲۶ واگن مسافری (بازسازی شده یا نو) به ناوگان ریلی کشور اضافه شد.

سیدمیاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اواخر ماه گذشته با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۵۰ دستگاه واگن سواری جدید به ناوگان اضافه شد، گفت: در حوزه خودروهای سواری اولویت در داخل کشور است. راه آهن تولید کرد. در این زمینه با تولیدکنندگان داخلی در مورد هدف ۵۰۰ خودرو مذاکره کرده ایم. در حال حاضر سه تولیدکننده داخلی داریم که با آنها مذاکره کرده ایم.

وی ادامه داد: بر این اساس تا ۱۵ ماه آینده ۱۰۰ خودروی سواری به ناوگان ریلی اضافه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا