بانک و بیمه

الزام ۵۲ ناشر بورسی و فرابورس به انتشار اوراق فروش تبعی

به گزارش افق میهن، محمود گودرزی در جلسه صدور ضمانت نامه فروش ثانویه بیمه سهام توضیح داد که مدتی پیش بورس تهران پیشنهاداتی را متناسب با شرایط بازار به اعضای هیات مدیره بورس اوراق بهادار تهران ارائه کرد. سازمان بورس از جمله بیمه سهام که با استقبال اعضای هیئت مدیره این سازمان مواجه شد. در نهایت چارچوب کلی در شورای عالی بورس به تصویب رسید، اما با توجه به شرایط و محدودیت های مالی سازمان بورس به شورا پیشنهاد کرد که سهامداران اصلی ۳۲ ناشر بورس تهران باشند صندوق تثبیت علاوه بر صدور بیمه نامه سهام، ۵۰ درصد پوشش بیمه ای نیز بدون ضمانت ارائه می شود.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران این اقدام را اقدامی جدید دانست و گفت: به منظور تصمیم گیری در خصوص بیمه سهام، جزئیات مالکیت سهام (حقیقی-حقوقی) تمامی ۳۲ ناشر تشکیل دهنده ۸۰ بازار بورس اوراق بهادار تهران تعیین شد. تجزیه و تحلیل کرد.»

وی افزود: با این توصیف بیش از ۹۵ درصد سهامداران حقیقی در تمامی شرکت هایی که دارای ۳۲ ناشر برتر هستند دارای سبد زیر ۱۰۰ میلیون تومان هستند و این نشان می دهد که ناشران و سهامداران بزرگ شرکت ها باید سهامداران خرد و حقیقی را در اولویت قرار دهند. توجه ویژه ای داشته باشند. زیرا آنها پس انداز خود را در بازار سرمایه گذاری کردند و در شرایط فعلی متحمل ضرر شدند.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در ادامه تصریح کرد: این اقدام گامی موثر از سوی سهامداران عمده است زیرا می تواند ضمن نشان دادن اعتقاد به ارزش سهام، به سرمایه گذاری های بلندمدت و کاهش ریسک سرمایه گذاری کمک کند.

وی با بیان اینکه هدف از انتشار این اوراق ایجاد اعتماد بین سهامداران است، تصریح کرد: کمیته انتشار در بورس اوراق بهادار تهران تشکیل شده که اعضای آن شامل نمایندگان بورس تهران، سپرده گذاری مرکزی و سازمان بورس برای نظارت است. روند کار یکی از الزامات بیمه سهام تسویه نقدی برای مدیریت ریسک است.

گودرزی خاطرنشان کرد: به منظور حمایت موثر از سرمایه گذاران واقعی، ۵۲ ناشر بزرگ بورسی و فرابورسی (۳۲ ناشر بورسی و ۲۰ ناشر فرابورسی) در نهایت مجبور به انتشار اوراق فروش تبعی برای تضمین نرخ سود شدند. بر روی دارایی های سهامداران خود. صندوق تثبیت بازار سرمایه به منظور کاهش ریسک ناشر، ۵۰ درصد از مبلغ بیمه شده را بدون اعطای ضمانت پس از تایید موضوع در هیات امنای خود تامین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا