ترندهای روز

المیرا خانم، ما دیگر گول نمی‌خوریم، مطمئن باشید!

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

این روزها در همه محافل صحبت از یک بازی تلگرامی است. بازی ای که قرار است مانند یک چراغ جادوی غول پیکر رویای مالی کاربرانش را برآورده کند. در این میان عده ای که عینک فکری به چشمان خود زده اند از ساده لوحی کاربران انتقاد کرده اند. آنها با وجود ابهام و تردید در واقعیت این بازی سودآور، سعی می کنند طرفداران بازی را نسبت به واقعیت نادرست این تبلیغات رسانه ای متقاعد کنند.

در مقابل هوادارانی که رویای ضربه زدن به “همستر” را دارند. وارد همان بازی پرطرفدار می شوند، گره می خورند، مدام به آنها یادآوری می شود که قرار نیست پولی بدهند و در نتیجه تهدید به ضرر نمی شوند. از طرفی مدام تکرار می کنند که عده ای از نات کوین که شباهت زیادی به «همستر» داشت چنین سودهایی به دست آورده اند، چرا راه دوستان و آشنایان خود را نمی روند و شانسی را که درب خانه شان است رد نمی کنند. ? اگر از این وضعیت استثنایی دور بمانند چه؟

در این بین المیرا شریفی مقدم گوینده اخبار تلویزیون در تازه ترین اظهارات خود گفته است که دولت باید وارد عمل شود و حقیقت و دروغ این ربات تلگرامی را مشخص کند. کاربری به نام احسان در پاسخ به اظهارات خانم شریف مقدم نوشت: «می گویند دولت باید وارد شود و حقیقت و دروغ همسترکامبت را مشخص کند، ما بدشانسی آوردیم که دولت وارد شد یا خواست وارد شود. شرمنده چون ۹۰ درصد مردم حاضرند همسترکامبت بازی کنند.” اما در بورس سهام نخرید. سکه نت ۱۲۵۰ تومان سهم ذوب اصفهان ۴۰ تومان!

چرا مردم اعتماد خود را به بورس از دست دادند؟

دورانی را هم به یاد داریم که ناگهان فعالیت در بورس به یک روند تبدیل شد و رنگ سبز تابلوی بورس مردم را به رویای ثروتمند شدن امیدوارتر کرد. البته برخی نیز مبالغ هنگفتی به جیب زدند. البته آن دوره نیز در نهایت ثمره ای جز از دست دادن سرمایه برای عموم افراد تازه وارد به بورس ایران نداشت.

بورس اوراق بهادار تهران در سال های اخیر تاریخچه ای طولانی را پشت سر گذاشته است. شاید مهم ترین آنها مربوط به چهار سال گذشته یعنی سال ۱۳۹۸ باشد. دعوت از مردم به بورس توسط رئیس دولت و هجوم تصاعدی مردم که از ماه های ابتدایی امسال آغاز شد، نداشت. یک نتیجه مثبت

المیرا خانم دیگه گول نخوریم مطمئن باش!راالمیرا خانم دیگه گول نخوریم مطمئن باش!

از جانب فروردین از سال ۱۳۷۸ تا اواسط مرداد ماه همان سال، شاخص کل بورس توانست به بازدهی ۲۸۸ درصدی دست یابد. این رشد عجیب به معنای پرواز قابل توجه از پایگاه ۵۰۰ هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیونی بود! با وجود این رشد، سقوط بازار در ماه‌های بعد طعم شیرین سهامداران را تلخ کرد. سپس روند نزولی وارد فاز فرسایشی خود شد و بسیاری از مردم را برای همیشه نسبت به بازار بدبین کرد.

نظر کاربران چیست؟

مردم هم در مورد سرمایه گذاری در پروژه همستر و تجربه نسبتا تلخ بورس نظراتی دارند که در ادامه می خوانیم. البته صحبت های المیرا شریفی مقدم نیز انتقادات زیادی را به همراه داشته است. خودتان بخوانید:

غزاله معتقد است: کمترین دستاورد بازی HamsterCombat این بود که عموم مردم با مفاهیم توکن، کیف پول دیجیتال، airdrops و مبادلات ارز دیجیتال آشنا شدند. برای بقا در کسب و کارها در هر سن و سنی باید با تکنولوژی مدرن پیش برویم. آنهایی که مسخره می کنند همان هایی هستند که برای ۲ پیتزا ۱۰۰۰۰ بیت کوین پرداختند!

همستر کامبت شروع داستان است، داستان های بسیار دیگری وجود دارد که مردم در حال حاضر از آنها اطلاعی ندارند، اما درگیر آن خواهند شد، مردم وقتی ببینند روش پرداخت مطمئنی وجود دارد قطعا نه نمی گویند. می تواند از مالیات اجتناب کند. طبق معمول، دولت به جای مدیریت موضوع، ابتدا با آن مقابله می کند و سپس باید با آن برخورد کند.

المیرا خانم دیگه گول نخوریم مطمئن باش!

بلیغ همچنین نوشت: مجری میگه میشه روی موبایل کلیک کرد و ازش درآمد داشت؟! دوره ای در ایران بود که به کارمندان زن نمی دادند. گفتند می توانی پشت میز بنشینی و اوراق امضا کنی تا پول بگیری؟ باید آن مرد را بزنی تا خاک روی پشتش بلند شود. این هم همین مورد چیزی که ظاهراً با عقل این خانم همخوانی ندارد پس کلا منتفی است!!!

آخوندک: فقط بنشین و ببین مردم چه کار می کنند! با سوزاندن میلیاردها تومان پول واقعی و سخت به دست آمده با بورس، صدایی به گوش مردم نرسید! الان نگران همسترکامبت هستید!

اما مندلیف نظر دیگری دارد: قیمت NatCoin ربطی به قیمت سهام ندارد، ذوب آهن، پتروشیمی و فولاد همیشه سهام ارزشمندی هستند.

و رایگان: المیرا جان، مردم حاضرند روی همسترها سرمایه گذاری کنند و برای آن وقت بگذارند، اما در بورسی که تجربه خوبی در آن ندارند، شرکت نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا