ترندهای روز

امام خمینی: شاه، بختیار و شریف‌امامی باید کشته شوند/ این‌هایی که برای اعدام هویدا هیاهو می‌کند حقوق بشر را پای‌مال می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

در روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۵۸ امام خمینی در میان جمعی از کارکنان سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان وابسته به وزارت بازرگانی که به دیدار ایشان رفته بودند از اعدام سران رژیم شاه در دادگاه های انقلاب دفاع کرد. در ادامه بخشی از صحبت های وی را می خوانید که شرح آن روز بعد در کهن منتشر شد:

نام خداوند بخشنده

البته کسانی که منافع خود را در خطر می بینند با منافع اربابان خود به هر نحوی از این حرکت گلایه دارند و با هر توطئه ای می خواهند این جنبش را تعطیل کنند. گاهی به بهانه حقوق بشر از این اعدام ها در ایران انتقاد می کنند و آن را یک امر خشونت آمیز می دانند. آنها در ایران نبودند که ببینند در ۵۰ سال یا بیشتر در ایران چه گذشت و چه گذشت و اخیراً چه بر سر جوانان ما آمده است. اما آنها می دانند. اینطور نیست که بی خبر باشند. آنها می دانند که شاه سابق و شاه قبلی با ایران چه کردند و جنایات این دو مرد یا ترسو با ایران چه بود. آنها خیانت های خود را می دانند. این جمعیتی که ادعا می کنند جمعیت حقوق بشر هستند و الان برای حقوق بشر می جنگند، چرا این مردمی که تاکنون کشته شده اند، چرا کشته شده اند و این یک نوع خشونت است. آنها خشونت در دوران این پدر و پسر را نادیده گرفتند.

آنها هیچ اطلاعی از قتل هایی ندارند که به دست این عاملان و گاه به دست خود محمدرضا رخ داده است. نه وقتی ملت ایران اینقدر گرفتار بودند و اینطور غارت می کردند و می کشتند، یک کلمه حرف می زدند و حقوق بشر را می گفتند و نه در آخر آن همه جنایاتی که در ایران در این دو سال رخ داد، وقتی همه ملت ها متوجه شد و ملت ایران آنقدر گرفتار شد که جوانان ما را در خیابان کشتند.

اینها مربوط به رویداد ۱۵ هستند خرداد اصلا به چیزی اشاره نمی کنند. در ۱۵ خرداد همانطور که گفتند من در زندان بودم اما همانطور که گفتند بعد از آزادی از زندان نزدیک به ۱۵ هزار نفر را کشتند. اتفاقاً می گفتند محمدرضا خودش مسئول قتل با هلیکوپتر است. این مدافعان حقوق بشر این ۱۵۰۰۰ نفری که در یک روز کشته شدند را انسان نمی دانند. یا مردم اینها را می دانند و حق ندارند. اگر اینها انسان هستند و حقوقی دارند و این ۶۰ هزار نفر یا بیشتر که در این چند ماه در ایران کشته شدند، از بهترین جوانان ما بودند، از همه طبقات. طبقه روحانی، طبقه دانشگاه، طبقه بازرگان، طبقه اداری، همه نوع جمعیت، دهقانان و کارگران کشته شدند. آنها متوجه نشدند که این کارها انجام شده است و ما فریادی از آنها ندیدیم که چرا حقوق بشر را در نظر نمی گیرید، چرا این همه مردم را می کشید؟ . حالا که این جنایتکاران را داریم که هر کدام چند نفر را کشتند یا شکنجه کردند و زیر شکنجه مردند و پاهایشان را اره کردند یا در تابه گذاشتند و بویشان دادند، از همه طبقات در زندان ها اینطور عمل کردند. یک شب که در آن زندان بودم، مردم را شکنجه می کردند، خودم شنیدم، بعد که آن مسئولین زندان پیش من آمدند، اعتراض کردم و گفتم زندان باید محل آموزش باشد، نه محل این وحشیگری ها، گفتند. این چیزی نبود، او سربازی بود که فرار کردیم و به او سیلی زدیم. اگر شاید بیش از یک ساعت او را شکنجه می کردند و صدای فریادش را می شنیدم.

بختیار و شریف امامی

این حامیان حقوق بشر، این شیادانی که می خواهند همه منافع ما را به اربابانشان بدهند خفه شدند و قلمشان شکسته شد. اکنون که آنها را پیدا کردیم و تعدادی از آنها را کشتیم و آنها را محاکمه کردند و به آنچه کردند اعتراف کردند و پرونده آنها روشن است، موضوع اینگونه است و کسانی که تاکنون کشته شده اند مفسد و مفسد هستند و بسیاری آنها قاتل و مفسد دنیا هستند. مشکلاتی وجود داشت. اخیراً مجازات را تا حدودی کاهش دادیم. گفتیم کسانی که قاتل بودنشان ثابت شد یا شکنجه کردند و منجر به قتل شدند و یا دستور کشتار دسته جمعی مردم را دادند باید از این به بعد اعدام شوند. دیگرانی که شکنجه کردند، البته اعدام نخواهند شد، اما مجازات خودشان را خواهند گرفت. آدمی که پای فلانی را اره کرد، ولی پایش را اره کردند نمرد، نمی توانیم بگوییم بسم الله سالم می آیی، این باید مجازات شود. اگر دستور دهنده اره کردن پای کسی پیدا شود باید طبق حکم شرعی پای او را اره کنند. اگر الان کسی را که اینطور شکنجه شده بود پیدا کنیم و ببینیم انتقام می گیرد، او را رها می کنیم و انتقام می گیرد. این برای حقوق بشر است، این انسان حق دارد، آن انسان هم حق دارد، این انسان از سلامتش سلب شده است، حق این است که سلامتش سلب شود. این انسان یک نفر را کشته است، وارثان او حق دارند او را بکشند. اگر وارث را پیدا نکنیم، حق حاکمیتیم، او را می کشیم. تا به حال این افراد که کم بودند و زیاد هم نبودند توسط دادگاه های انقلاب کشته شده اند. آنها را برای احقاق حقوق بشر کشتند. اینها هستند که مدعی حقوق بشر هستند و الغنیان و هویدا را فریاد می زنند، اینها هستند که حقوق بشر را زیر پا می گذارند. هویدا ۱۳ سال نخست وزیر بود و همه جزئیات بر عهده نخست وزیر است. اگر هر نخست وزیری را پیدا کنیم که در آن زمان نخست وزیر بوده باشد، مثل شریف امامی، مثل بختیار، محکوم به اعدام هستند. خود بختیار اعتراف کرد که قتل به دستور من انجام شده است، آنها عامل قتل هستند و جمعیت را مجبور به قتل عام کردند. اینها فاسدند. اینها فاسدند. ما این کار را برای حقوق بشر انجام می دهیم و این افرادی که تماس می گیرند، استعمارگر هستند.

به طور کلی این جمعیت هایی که در آمریکا یا جاهای دیگر برای خدمت به حقوق بشر ایجاد شده اند و جمعیت کادا و کادا همه اینها را برای از بین بردن حقوق بشر ایجاد کرده اند. این مرد نانجیب به ایران خیلی خیانت کرده و کشته و غارت هم کرده است. حالا می گویند باید کشته شود. اکنون که حکمی برای قتل محمدرضا صادر نشده است اما اگر او را پیدا کنیم چنین حکمی صادر می شود. او باید کشته شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا