ورزشی

امباپه تایید کرد؛ از پاری سن ژرمن می‌روم

پس از کش و قوس های فراوان سرانجام کیلیان امباپه در ویدئویی اعلام کرد که در پایان فصل پاری سن ژرمن را ترک خواهد کرد.

در هفته های اخیر یکی از مهم ترین موضوعات دنیای فوتبال، آینده کیلیان امباپه، فوق ستاره فرانسوی پاری سن ژرمن بوده است. در اواسط فصل، رسانه های موثق تایید کردند که او در پایان فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۳ از پاری سن ژرمن جدا خواهد شد و به رئال مادرید خواهد پیوست.

گمانه زنی ها همچنان در حال افزایش بود. پس از روند موفقیت آمیز لوئیز انریکه در پاری سن ژرمن و نتایج امیدوارکننده این باشگاه در پروژه جدید خود با سرمربی اسپانیایی، برخی رسانه ها مدعی شدند امباپه ممکن است نظر خود را تغییر دهد و قراردادش را با پاری سن ژرمن تایید کند.

در این مدت در تمام نشست های خبری انریکه، خبرنگاران درباره امباپه از او سوال می کردند که او جز یک جمله جوابی نداشت: چیزی نمی گویم و تا زمانی که امباپه نظرش را ندهد، سکوت خواهم کرد.

بعد از اینکه پاری سن ژرمن با شکست مقابل دورتموند از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد، انتظار می رفت امباپه در مورد آینده خود اظهار نظر نهایی کند و این اتفاق افتاد.

او در ویدئویی ۴ دقیقه ای که در شبکه های اجتماعی منتشر کرد، علنا ​​اعلام کرد که این آخرین فصل حضورش در پاری سن ژرمن خواهد بود. او قرارداد خود را تمدید نخواهد کرد. بازی یکشنبه این هفته مقابل تولوز در لیگ ۱ آخرین بازی این ستاره در پارک دو پرنس خواهد بود.

گفت: «می خواستم با شما صحبت کنم. من همیشه می گفتم که در زمان مناسب با شما صحبت خواهم کرد. می خواستم به همه بگویم که این آخرین سال حضور من در پاری سن ژرمن است. قصد تمدید ندارم. ماجراجویی من تا چند هفته دیگر تمام خواهد شد. من آخرین بازی خود را یکشنبه در پارک دو پرنس انجام خواهم داد.

احساسات بسیار زیادی وجود دارد، آنقدر سالها که افتخار بزرگی را داشتم که بخشی از بزرگترین باشگاه فرانسه باشم، که به من اجازه داد به اینجا برسم و اولین تجربه خود را در باشگاهی با این همه تجربه داشته باشم. در کنار برخی از بزرگ‌ترین قهرمانان تاریخ، به‌عنوان یکی از این افراد رشد کرده‌ام، با تمام افتخارات و اشتباهاتی که مرتکب شده‌ام.

اول از همه، می خواهم از همه هم تیمی هایم، از همه مربیان: امری، توخل، پوچتینو، گولتیه و لوئیس انریکه تشکر کنم. مدیران ورزشی لئوناردو و لوئیس کامپوس، به خاطر اینکه همیشه از من حمایت کردند. من از همه اعضای باشگاه تشکر می کنم که کسی آنها را نمی بیند و شایسته تقدیر هستند. من می دانم که وقتی من می روم باشگاه در دستان امن و عالی است.

این دشوار است. هرگز فکر نمی کردم اعلام این که کشورم، فرانسه، لیگ ۱ را ترک خواهم کرد، آنقدر سخت باشد، اما فکر می کنم پس از هفت سال به این چالش جدید نیاز داشتم.

می دانم که بهترین بازیکن نیستم، اما از هواداران به خاطر تمام محبتی که هفت سال به من داشتند تشکر می کنم. PSG باشگاهی است که شما را بی تفاوت نمی گذارد، یا دوستش دارید یا از آن متنفر هستید.

پشیمان نیستم، این باشگاهی است که تا آخر عمر به یاد خواهم داشت. من دیگر اینجا بازی نمی کنم اما همه بازی ها را تماشا خواهم کرد. من سعی کردم بهترین نسخه ام را ارائه دهم، از زندگی برای تمام احساساتی که اینجا تجربه کردم تشکر می کنم. حالا باید آخرین جام را ببریم. خدا حافظ.”

خداحافظی امباپه بلافاصله با واکنش هایی همراه شد. به عنوان مثال، صفحه رسمی لیگ ۱ پیامی با عنوان “برای همه چیز از شما متشکرم” منتشر کرد که در آن عکسی از بازیکن پاریسی که دست دوران کودکی خود را با پیراهن موناکو گرفته بود، نشان دهنده تکامل بازیکنی است که قهرمان فرانسه را ترک خواهد کرد.

پس از اعلام رسمی جدایی امباپه، جانلوکا دیمارزیو، گزارشگر معروف نقل و انتقالات اعلام کرد که انتقال این بازیکن به رئال مادرید پس از فینال لیگ قهرمانان اروپا رسمی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا