ترندهای روز

امتیاز جدید دولت بایدن برای شهروندان ایرانی

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دولت ایالات متحده می گوید مجوز عمومی دسترسی ایرانیان به خدمات اینترنتی را به عنوان یک مقررات دولتی در نظر می گیرد.

این به معنای بهبود وضعیت حقوقی این معافیت ها برای شهروندان ایرانی است.

به گفته یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا، در دو سال گذشته، دولت آمریکا با گروه‌های مختلف در زمینه فناوری و اینترنت در تماس بوده است و این شرکت‌ها به منظور ایجاد وضعیت «قابل اعتمادتر» و «قابل پیش‌بینی‌تر» می‌خواهند. برای ارائه خدمات به کاربران ایرانی. .

بنابراین گزارش، این مقام وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه دولت تصمیم گرفت مجوز عمومی دی۲ را به یکی از مقررات دولتی تبدیل کند، گفت: با این پیام که سیاست دولت در این زمینه «پابرجا خواهد ماند».

مقررات دولتی در ایالات متحده به صورت فدرال ثبت شده است، اگرچه این مقررات ممکن است با تغییر دولت اصلاح شود.

در وقایع سال ۱۴۰۱ وزارت خزانه داری آمریکا این مجوز کلی را به نام مجوز عمومی D-2 صادر کرده بود.

واشنگتن قبلا مجوزهای عمومی در این زمینه صادر کرده بود.

در مجوز به اصطلاح عمومی دی۲- شامل گسترش دسترسی به بسترهای شبکه های اجتماعی، بسترهای همکاری، ویدئو کنفرانس، بازی های رایانه ای، بسترهای آموزش مجازی، ترجمه خودکار، نقشه ها و خدمات احراز هویت کاربر.

واشنگتن می گوید ده ها میلیون ایرانی از این خدمات استفاده می کنند.

نمونه دیگری از خدمات ذکر شده در این مجوز کلی، نرم افزار ابری بود که از شمول تحریم ها مستثنی شد.

این در حالی است که ناظران این حوزه معتقدند تا زمانی که کاربران ایرانی به دلیل تحریم های مالی قادر به پرداخت هزینه خدمات شرکت های بزرگ فناوری از جمله گوگل نباشند، خدمات رایگان این شرکت ها بخش کوچکی از چالش های این شرکت ها را حل خواهد کرد. کاربران رفع خواهد کرد

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس، پس از اعلام صدور مجوز عمومی D-2 در آمریکا، از فعال سازی سرویس های Starlink برای ایران نیز خبر داد.

با این حال چالش اصلی جمعیت زیادی از ایرانیان در این زمینه همچنان پابرجاست. زیرا تنها ایرانیان خارج از مرزهای کشور می توانند تراکنش مالی برای خرید این خدمات انجام دهند و شهروندان داخل ایران به دلیل عدم دسترسی به سیستم مالی بین المللی همچنان امکان خرید این خدمات را ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا